رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: براساس آخرین گزارش سامانه ماسک متعلق به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از ۱۰ شهرستان این استان چهار شهرستان از وضعیت قرمز (خیلی پرخطر) کرونایی خارج شدند.
کد خبر: ۹۸۹۲۱۰
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۲ 28 August 2021

دکتر سعید کشمیری روز شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: بر اساس گزارش سامانه ماسک هم اکنون وضعیت شهرستان‌های دشتی، دیر، دیلم و عسلویه از قرمز به نارنجی (پرخطر) تبدیل شده است و وضعیت شهرستان‌های بوشهر، گناوه، تنگستان، دشتستان، جم و کنگان بدون تغییر همچنان در وضعیت قرمز خیلی پرخطر کرونایی قرار دارند.

دبیرستادمقابله با کرونا در استان بوشهر اضافه کرد: با وجود روند کاهشی ابتلا و بستری ناشی از کرونا در این استان اما همچنان هیچ یک از شهرستان‌های استان بوشهر به وضعیت زرد کم خطر تغییر رنگ نداده اند و این وضعیت شکننده و ضرورت توجه به رعایت پروتکل‌های بهداشتی را دوچندان می‌کند.

وی ادامه داد: موارد ابتلا به کرونا در استان بوشهر در مردادماه نسبت به تیرماه ۳۰درصد افزایش داشته است طوریکه تعداد کرونایی‌های تیرماه ۱۲هزار و ۵۸۸ نفر بود اما این آمار در مرداد ماه به ۱۶هزار و ۳۳۵ نفر رسید.

کشمیری یادآور شد: هرچند تعداد بیماران بستری در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر از ۹۱۰ بیمار در مرداد ماه به ۷۲۶ بیمار در شهریور ماه رسیده است اما همچنان روند بستری نسبت به تیرماه افزایشی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اضافه کرد: از این شمار بیمار ۶۵ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه کرونایی بیمارستان‌های این استان بستری هستند و از این تعداد ۲۸ نفر در وضعیت حاد این بیماری قرار دارند.

کشمیری اظهار کرد: همچنین تعداد فوتی‌های ناشی از کرونا در استان بوشهر نیز از ۱۳۰ نفر تیرماه با ۲.۵ برابر افزایش در مرداد ماه به ۳۴۴ نفر رسیده است.

وی افزود: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون ۸۰ هزار و ۲۷ نفر در این استان به ویروس کرونا مبتلا و از این شمار یکهزار و ۷۸۰ نفر نیز به علت ابتلا به این ویروس جان خود را از دست دادند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار