رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: برای محرومیت زدایی از مناطق محروم کشور ۱۹ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان مصوب شده‌است.
کد خبر: ۱۰۰۳۵۴۳
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۳ 22 October 2021

حمید رضا حاج بابایی در نشست کمیته برنامه‌ریزی شهرستان دشتی استان بوشهر افزود: با این وجود اعتبار کنونی کشور به تنهایی نمی‌تواند این پروژه‌های نیمه تمام را تکمیل کند و باید با ارائه راه کارهای مناسب وتشویق بخش خصوصی از منابع عظیم این بخش برای تکمیل این پروژه ها استفاده کرد.

وی افزود: هر چند در ۴۲ سال گذشته توسط دولت های وقت کارها وا قدامات خوبی اتجام شده اما هنوز بسیاری از مشکلات و محرومیت ها در استان بوشهر وجود دارد که نیازمند عزم جدی مسئولان و تلاش جهاد گونه برای حل فوری مشکلات دارد.

حاجی بابایی تاکید کرد: امروز با توسعه رسانه و اینترنت مردم وضعیت خودشان را با وضعیت بین المللی مقایسه می کنند و می بینند وضعیت و امتیاز خودشان در این تراز نیست.

وی به مصوبات بسیار خوب دولت و مجلس برای رفع مشکلات مردم اشاره کرد و افزود: مصوبات مجلس خوب بوده اما مشکلاتی مانند تحریم وبیماری کرونا باعث شده مردم طعم شیرین این مصوبات مجلس و تلاش های دولت را بخوبی نچشند.

رئیس کمسیون بودجه برنامه و بودجه و محاسبات مجلس به حجم بالای پروژه‌های نیمه تمام در شهرستان دشتی اشاره کرد و اظهار داشت: اعتبارات کنونی این شهرستان به تنهایی نمی تواند این پروژه‌ها را تکمیل کند و باید با ارائه راه کارهای مناسب و تشویق بخش خصوصی از منابع عظیم این بخش برای تکمیل این پروژه های نیمه تمام استفاده شود.

وی به مشکل کمبود آب شرب در شهرستان دشتی و همه نقاط استان بوشهر اشاره کرد و افزود: زیبنده این استان با ۹۰۰ کیلومتر ساحل با خلیج فارس نیست که با مشکل تامین آب شرب مواجه باشد و باید با احداث آب شیرین کن در همه نقاط ساحلی این مشکل طبیعی و اولیه مردم برطرف شود.

حاج بابایی افزود: در برنامه هفتم و بودجه سال آینده توجه جدی به حل مشکل آب کشور و استان‌های محروم خواهد شد.

اعضای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی چهارشنبه شب با هدف سفر سه روزه و بازدید از پروژه‌های توسعه ای میدان گازی پارس جنوبی، بازدید از گلخانه های شهرستان دشتی، شرکت در شورای برنامه ریزی استان بوشهر، بازدید از بنادر و نیروگاه اتمی بوشهر وارد فرودگاه بین المللی خلیج فارس عسلویه شدند.

اعضای این کمیسیون صبح امروز از تاسیسات بندری بوشهر بازدید و در ادامه نیز بازدید از نیروگاه اتمی بوشهر را در برنامه پایانی سفر خود به بوشهر در دستور کار دارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار