معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر گفت: سند جامع امنیت این استان زمینه ساز فعالیت های مختلف بوده وامسال تدوین می شود.
کد خبر: ۲۲۱۹۲۵
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۴ 01 May 2016
به گزارش ایرنا فتح الله حقیقی روز شنبه در نشست مشترك معاونان سیاسی، امنیتی فرمانداری ها و بخشداران استان بوشهر با تبریك روز ملی خلیج فارس اظهار داشت: روز ملی خلیج فارس روز عزت، اقتدار و هوشمندی مردم سرفراز این خطه است.
وی با اشاره به اینكه ایران همیشه منادی صلح و دوستی است و دیگران نیز بودن در كنار ایران را ترجیح می دهند، افزود: تمدن و سازندگی در ایران و خلیج فارس دارای قدمتی بیش از پنج هزار سال است و تاریخ دریانوردی در این خطه از قدمت زیادی برخوردار است.
حقیقی تصریح كرد: یكی از اولویت ها و برنامه های ما در راستای اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی انجام پروژه های اشتغال محور است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر بیان كرد: در موضوع امنیت به همكاری و هماهنگی همه اعضای شورای تامین در سال 94 جرایم خشن 26 درصد كاهش یافته است.
وی بیان كرد: همچنین در بخش كشف سرقت ها نیز موفق به كسب رتبه اول در كشور شدیم كه در سالهای 93 و 94 بین 92 تا 95 درصد كشف سرقت داشته ایم .
حقیقی با اشاره به اینكه استان بوشهر در بخش كشفیات قاچاق عملكرد خوبی داشته است، افزود: این استان در بخش كشفیات مواد مخدر در سال گذشته نسبت به سال 93 دارای رشد 17 درصدی بوده است.
وی به طرح های اجرا شده در سه سال گذشته اشاره كرد و گفت: در راستای ارتقای امنیت اجتماعی دوهزارو 45 برنامه، امحا مواد مخدر 45 مورد و 135 مورد نمایشگاه فرهنگی و پیشگیری در امر اعتیاد و مواد مخدر برپا شده است.
معاون استاندار بوشهر بیان كرد: همچنین در سال 94 طرح امنیتی پارس جنوبی به روز رسانی و طرح امنیتی خارگ تدوین و تصویب شد.
حقیقی یادآور شد: استان بوشهر سال گذشته در حوزه امنیت، برگزاری انتخابات، پروژه های عمرانی و پدافند غیرعامل عملكرد خوبی به جای گذاشته است.
وی با اشاره به اهم برنامه های سال 95 اظهار كرد: ایجاد بانك جامع آمار GIS، پایش تصویری، سند امنیت استان به تفكیك هر شهرستان، رفع موانع و رونق ته لنجی و ساماندهی قایق های بدون هویت از جمله برنامه های اجرایی ما در امسال خواهد بود.
معاون استاندار بوشهر گفت: كیفیت بخشی به سمن ها، طرح ساماندهی اتباع خارجه، استمرار و تقویت طرح های اجتماعی با اجرای 11 طرح جدید از دیگر برنامه های ما در سال 95 است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر اظهار كرد: سند جامع امنیت استان زمینه ساز فعالیت های مختلف بوده وامسال تدوین می شود.
حقیقی اظهار كرد: ساماندهی اماكن تاریخی در استان نیز در برنامه های مهم امسال قراردارد تا با بهینه سازی این فضاها، شرایط مطلوب را برای بازدید مسافران و گردشگران در استان ایجاد كنیم .
وی با گرامیداشت روز كارگر گفت: در سال گذشته تجمعات كارگری زیادی دراستان صورت گرفت كه مربوط به كارگران پارس جنوبی و شركت صدرا بوده است.
حقیقی افزود: این مشكلات توسط كمیسیون كارگری زیر مجموعه شورای تامین استان در سال گذشته پیگیری و تا حدی حل شد كه امیدواریم امسال دیگر با مدیران مربوطه چه كارفرما و چه پیمانكاران در ارتباط با مشكلات پرداخت حقوق كارگران صحبت نكنیم بلكه در ارتباط با توسعه اشتغال جلسه داشته باشیم.
حقیقی افزود: تشكیل 12 اتاق فكر به منظور اجرای برنامه های مختلف یكی دیگراز اقدامات دراین معاونت بوده كه برای اجرای هر برنامه با برنامه ریزی مناسب و بدون دغدغه اقدام می شود.
وی اظهار كرد: در سال گذشته سمن ها دراستان ساماندهی شدند و تعداد آن ها از 12 به 112 سمن رسیده وبه دستگاه های اجرایی نیز به منظورهمكاری مرتبط معرفی شدند.
حقیقی در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت روز معلم ادامه داد: معلمان جراحان مغز و فكر جامعه هستند كه بزرگترین سرمایه های كشور نوجوانان و جوانان را پرورش می دهند.
وی تصریح كرد: از فرمانداران و بخشداران درسطح استان تقاضا می كنم كه در زمینه پاسداشت روز معلم و مقام معلمان برنامه ریزی مناسب داشته و به صورت ویژه برنامه اجرا كنند.
حقیقی گفت: حضور مردم در همه صحنه ها وظیفه ما را سنگین تر كرده و همه باید در زمینه ارائه خدمات مطلوب در شان مردم تلاش كنیم .
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار