رئیس بیمارستان توحید جم استان بوشهر گفت: طرح توسعه و تجهیز این بیمارستان در دستور کار وزارت نفت قرار دارد.
کد خبر: ۲۷۵۶۳۸
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۹ 10 August 2016
فرهاد باقری درنشست خبری افزود: طرح توسعه و تجهیز این بیمارستان با رایزنی نماینده شهرستانهای کنگان، دیر، جم و عسلویه و فرماندار جم با نماینده وزارت نفت در دستور کار قرار گرفته است. 
وی اضافه کرد: با حضور نماینده وزارت نفت و همکاریهای لازم با این وزارتخانه، بیمارستان توحید بزودی به دستگاه سی تی اسکن تجهیز می شود و اقدامات لازم در این زمینه نیز انجام گرفته است.
باقری بیان کرد: هزینه تعمیر و تجهیز اتاق های عمل، زایشگاه، راه اندازی بخش ویژه زنان، گسترش اورژانس از 6 به 12 تخت تائید و تصویب شده و مجوز آی سی یو بزرگسالان و نوزادان که از پرهزینه ترین بخش بیمارستان است از ستاد بهداشت و درمان صنعت نفت اخذ و عملیات ساخت آن در سال جاری آغاز خواهد شد.
باقری با اشاره به اینکه نگهداری پزشکان متخصص در مناطق محروم کاری سخت است گفت: با این وجود ارائه خدمات تخصصی در شهرستان جم مطلوب است و هم اکنون بیمارستان توحید جم در هشت بخش دارای متخصص جراحی عمومی، اطفال، داخلی، زنان و زایمان، بیهوشی، ارتوپد، قلب و رادیولوژی به صورت تمام وقت و هفت بخش دارای متخصص بصورت پاره وقت است.
رئیس بیمارستان توحید جم، راه اندازی پورتال سلامت را از جمله خدمات نوین و بروز برای بیمارستان توحید اعلام کرد و گفت: هدف اولیه از راه اندازی پورتال سلامت ارائه خدمات غیرحضوری، نوبت دهی اینترنتی، جواب دهی آزمایش ها به صورت اینترنتی و ارسال پیامک است که زیرساخت های سخت افزاری و اقدامات لازم برای خریداری نرم افزار پورتال سلامت انجام و امیدوار هستیم تا پایان سال اجرایی شود.
وی راه اندازی مرکز کاردرمانی و گفتار درمانی در شهرستان جم را از جمله خدمات ارزنده بیمارستان توحید جم دانست و بیان کرد: این مرکز از اردیبهشت94 با 10 بیمار تاسیس و هم اکنون شمار بیماران این مرکز به 390 نفر رسیده که بسیاری از آنان از محیط پیرامونی به این مرکز مراجعه و با حداقل هزینه ممکن درمان می شوند.
باقری در باره نحوه ارائه خدمات به بیماران تالاسمی گفت: مرکز ارائه خدمات به بیماران تالاسمی با 56 بیمار در سال1387 راه اندازی شد که با کنترل ازدواج های فامیلی در سطح شهرستان از افرایش این تیپ بیماران تا حدودی کاسته و اکنون شمار آنان به 38 نفر رسیده است.
وی بیان کرد: این دسته از بیماران در هفته 2 تا 3 بار نیاز به تزریق خون دارند که بهداشت و درمان صنعت نفت به صورت رایگان از مرکز انتقال خون برای آنان خون تهیه می کند و با رایزنی های بهداشت و درمان استان و صنعت نفت با سازمان غذا و دارو داشته، پذیرفته شد که قرصی را که اخیرا کشف و جایگزین تزریق آمپول دسفرال برای دفع آهن شده به صورت رایگان در اختیار بیماران تالاسمی قرار گیرد.
رئیس بیمارستان توحید جم اظهارکرد: با توجه به اینکه بیماریهای قلبی و دیابتی در این شهرستان در وضعیت بحرانی قرار گرفته و مرگ و میر بر این اساس بالا رفته است در حال پیگیری برای راه اندازی کلینیک دیابت در شهرستان هستیم.
وی در باره حذف متخصص اورولوژی در این بیمارستان گفت: متخصص اورولوژی از جمله خدمات فراداستی است که توسط بهداشت و درمان صنعت نفت ایجاد شده بود اماه ارائه این تخصص در شهرستان جم تعریف اقتصادی نداشت طوریکه در طول حضور پزشک بیماری در این رابطه نداشتیم و بناچار این خدمات تخصصی را تعطیل کردیم و اگر تشخص دهیم که بیمارستان نیاز به چنین تخصصی دارد بدون فوت وقت آن را دایر خواهیم کرد.
باقری در باره نتایج متفاوت آزمایشهای آزمایشگاه بیمارستان توحید جم گفت: ما منکر برخی جواب های متفاوت در آزمایشگاه نیستیم و خطاهایی در این زمینه وجود داشته است که با بروز رسانی، تجهیز و خریداری یکسری دستگاهها سعی داریم که این خطا ها را به صفر نزدیک کنیم.
وی احتمال تعطیلی بیمارستان توحید جم را که وابسته به بهداشت و درمان صنعت نفت است رد کرد و گفت: وزارت نفت 9 بیمارستان در سطح کشور دارد که یکی از آنها بیمارستان توحید در شهرستان جم است اگرچه بعضی از ستادهای درمانی در بهداشت و درمان صنعت نفت ادغام شده اما تاکنون هیچ برنامه ای برای تعطیلی یا جمع آوری بیمارستانها در دستور کار وزارت بهداشت و نفت نبوده و سیاست درمانی برای توسعه این قبیل بیمارستانهاست.
شهرستان جم با بیش از 40 هزار نفر جمعیت در فاصله 265 کیلومتری جنوب شرق بوشهر واقع است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار