مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: به درخواست این اداره کل دادستانی بوشهر دستور توقف خروج هرگونه قطعات لاشه کشتی رافائل از عمق خلیج فارس به دلیل اهمیت زیستگاهی و زیست محیطی آن صادر کرده است.
کد خبر: ۲۸۸۱۷۵
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۶ 31 August 2016
حسین دلشب در این ارتباط در جمع خبرنگاران افزود: چند سالی است که برخی قصد تکه تکه کردن و بیرون کشیدن لاشه کشتی رافائل از عمق خلیج فارس را دارند که این اداره کل بدلیل زیستگاه بودن لاشه این کشتی در عمق دریا، مخالف اقدام آنان است.
وی اضافه کرد: به همین دلیل با توجه به نظر معاون محیط زیست دریایی سازمان مرکزی حفاظت محیط زیست کشور و نظرهای کارشناسی این اداره کل درمکاتباتی با دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان بوشهر در چند روز گذشته انجام شد.
دلشب ادامه داد: درپی این مکاتبات دادستانی حکمی مبنی بر توقف و جلوگیری از هرگونه خروج قطعات این کشتی به عنوان زیستگاه دریایی از عمق خلیج فارس صادر کرد که این حکم هم اکنون در اختیار نهادهای انتظامی و سیاسی شهرستان بوشهر قرار گرفته است.
کشتی رافائل در روز پنجشنبه 26 آبان 1362 از سوی هواپیماهای رژیم بعث صدام حسین در گرماگرم بمباران خارگ و بوشهر مورد هدف موشک قرار گرفت آسیب جدی دید طوریکه تا نیمه در آبهای کم عمق ساحلی لنگرگاه بوشهر فرورفت. 
چیزی نگذشت که یک کشتی باری به نام 'ایران سلام' (ایران سیام) ناگهان به صورت اتفاقی با آن برخورد کرد و به بدنه اش آسیب جدی رساند و رافائل بطور کامل در اعماق خلیج فارس برای همیشه غرق شد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار