مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه‌ای بوشهر از قطع شدن پای سیلاب‌ها با احداث سد «آبپا» در دشتستان خبر داد.
کد خبر: ۴۴۳۲۸۱
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۸ 18 June 2017
به نقل از روابط عمومی شرکت سهامی آب منطقه‌ای بوشهر، مدیر عامل شرکت سهامی آب منطقه‌ای بوشهر به همراه جمعی از معاونین و مدیران شرکت از روند ساخت سد «آبپا» در دشتستان بازدید کرد.  

ابوالفضل اکبرپور نماینده مجری طرح این سد در گزارشی به تشریح وضعیت پروژه، اهداف و در صد پیشرفت آن پرداخت و گفت: بر اساس مطالعات فنی که در شرکت سهامی آب منطقه‌ای بوشهر بمنظور کنترل سیلاب دره آردو دشتستان صورت پذیرفت، نتایج قابل توجهی حاصل شد که مهم‌ترین آنها مرمت و افزایش ظرفیت تغذیه مصنوعی موجود(آردو)، احداث سد آبپا و احداث بندهای کوچک کنترل سیل و رسوب در بالا دست تغذیه مصنوعی بود.

وی اضافه کرد: سد آبپا بر روی یکی از سرشاخه های رودخانه آردو بنام ارغون ساخته خواهد شد.

نماینده مجری طرح سد آبپا تصریح کرد: این سرشاخه ۴۰ درصد از سیلاب حوضه آردو را تولید می‌کند که ۳۰ درصد از این سیلاب تولیدی را سد آبپا کنترل و سیلاب آن را مدیریت خواهد کرد.

وی گفت: با مرمت و افزایش ظرفیت تغذیه مصنوعی موجود نیز ۸ درصد دیگر از پیک سیلاب رودخانه کاسته خواهد شد.

اکبرپور ادامه داد: سد آبپا علاوه بر کنترل و کاهش خسارت سیل که هدف اصلی آن می باشد، قادر به تامین سالانه بیش از یک میلیون متر مکعب آب برای استفاده در اراضی دشت های جنوب و شرق برازجان، کمک به آبخوانها و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی و نیز تامین مستقیم آب کشاورزی در فصل کشت جهت زراعت منطقه خواهد بود.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار