رئیس بخش بیولوژی و ارزیابی ذخائر پژوهشکده میگو در استان بوشهر گفت: نخستین گشت‌ تحقیقاتی تعیین زمان صید میگو در آب‌های استان بوشهر هفتم تیرماه راهی خلیج فارس می‌شود.
کد خبر: ۴۴۹۲۳۵
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۰ 28 June 2017
محمدجواد شعبانی در گفت‌وگو با خبرنگار در بوشهر با بیان اینکه یکی از ظرفیت‌های مهم  آبهای استان ساحلی بوشهر وجود زیستگاه میگوی ببری سبز است اظهار داشت:  بیشترین زیستگاه ذخایر میگوی آب‌های خلیج فارس در استان بوشهر از گونه ببری سبز از بهترین گونه‌های میگوی خلیج فارس است و بقیه گونه‌های میگو از نوع سفید و سرتیز هستند.

وی، با اشاره به وجود صیدگاه‌‌های آبزیان در استان بوشهر گفت: یکی از مهم‌ترین زیستگاه‌های ذخائر میگو خلیج فارس، در آبهای استان بوشهر است که برای جلوگیری از صدمه زدن به این زیستگاه‌ها، صید میگو در زمان مشخصی تعیین و پایان می‌یابد.

رئیس بخش بیولوژی و ارزیابی ذخائر پژوهشکده میگو در استان بوشهر با اشاره به آغاز فعالیت گشت‌های تحقیقاتی تعیین زمان صید میگو در آب‌های استان بوشهر تصریح کرد: نخستین گشت‌ تحقیقاتی تعیین زمان صید میگو در آب‌های خلیج فارس در استان بوشهر هفتم تیرماه راهی خلیج فارس می‌شود.

شعبانی با بیان اینکه گشت‌های تحقیقاتی تعیین زمان صید میگو با مشارکت صیادان انجام می‌شود افزود: گشت‌های تحقیقاتی تعیین زمان صید میگو در آبهای استان بوشهر با مشارکت صیادان، اتحادیه صیادان و شیلات استان بوشهر انجام  می‌شود.

وی با بیان اینکه گشت‌‌های تحقیاتی یاد شده از جنوب استان بوشهر منطقه«مطاف» تا شمال این استان منطقه«جزیره شمالی» مستقر می‌شود خاطر نشان کرد: این گشت‌ها در اعماق کمتر از 10 متر، اعماق 10 تا 20 متر  و بالاتر از 20 متر به گشت‌زنی برای تعیین زمان صید میگو می‌پردازند.

رئیس بخش بیولوژی و ارزیابی ذخائر پژوهشکده میگو در استان بوشهر با اشاره به وجود 30 ایستگاه نمونه‌برداری در آبهای استان بوشهر تصریح کرد: 30 ایستگاه و منطقه برای نمونه‌برداری ذخائر آبزیان در خلیج فارس تعیین شده که در این ایستگاه‌ها آزمایش‌های مورد نیاز انجام می‌شود.

شعبانی، مدت تورکشی برای انجام عملیات گشت‌های تحقیقاتی صید میگو را یک ساعت دانست و افزود: این عملیات با استفاده و مشارکت صیادان و شناورهای سنتی انجام می‌شود به‌گونه‌ای که صیادن از نزدیک با روش تعیین زمان صید میگو آشنا می‌شوند.

وی با بیان اینکه تا قبل از آغاز صید میگو سه گشت تحقیقاتی انجام می‌شود گفت: پس از پایان آخرین گشت با تشکیل کمیته مدیریت صید، زمان صید میگو در آبهای استان بوشهر تعیین و اعلام می‌شود.

رئیس بخش بیولوژی و ارزیابی ذخائر پژوهشکده میگو در استان بوشهر با اشاره به اینکه از اواخر خرداد تا اوائل تیرماه میگو به‌صورت گله‌ای وارد صیدگاه‌های استان بوشهر می‌شوند بیان کرد: آغاز صید میگو در استان بوشهر زمانی تعیین می‌شود که بیش از 70 درصد ذخائر میگو دارای اندازه تجاری به طول 12 سانتیمتر رسیده باشد.

شعبانی تاکید کرد: تا زمان تعیین نشدن زمان مشخص، صید میگو در آبهای استان بوشهر ممنوع است و با متخلفان برخورد قانونی می‌شود.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار