مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: در نیمه نخست امسال ۸۱ میلیون تن کالا در بنادر استان بوشهر تخلیه و بارگیری شد که سهم این بنادر در حوزه حمل و نقل دریایی کشور را ۵۱.۴ درصد رساند.
کد خبر: ۴۹۹۷۷۵
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۸ 26 September 2017
محمدمهدی بنچاری ظهر امروز در آیین تجلیل از دریانوردان نمونه استان بوشهر با بیان اینکه استان بوشهر در عرصه دریانوردی جایگاه مهم  در کشور دارد اظهار داشت: برای بیش از 40 هزار نفر گواهینامه دریانوردی در استان بوشهر صادر شده که 34.2 کل دریانوردان  کشور را به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به اینکه بنادر 11 گانه استان بوشهر بیشترین شناورهای کشور در خود جای داده‌اند  بیان کرد: بنادر 11 گانه استان بوشهر در بین استان‌های ساحلی کشور بیشترین شمار شناورها را به خود اختصاص داده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر از توسعه و پیشرفت زیرساخت‌های بندری در استان بوشهر خبرداد و خاطر نشان کرد: با تدابیر پیش بینی شده اکنون بندر بوشهر در مسیر بسیار  توسعه و پیشرفت پروژه‌های بندری قرار گرفته و متناسب با برنامه ششم توسعه برنامه‌هایی در حال اجرا  است.

بنچاری با اشاره به واگذاری بنادر کوچک به بخش خصوصی گفت:واگذاری پایلوت بنادر کوچک استان بوشهر به بخش خصوصی یکی از اولویت‌های سازمان بنادر و دریانوردی است که این مهم با روند خوبی در حال اجرا است.

وی، شعار روز دریانوردی امسال را "پیوند دهنده، کشتی‌ها بنادر و مردم" دانست و افزود: در قالب این شعار باید زمینه تقویت ارتباط مردم استان‌های ساحلی و دریا بیش از پیش فراهم شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر به روند اجرای طرح‌های بندری در مجتمع بندری نگین بوشهر خاطر نشان کرد: این مجتمع بندری اکنون 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و پیش بینی می‌شود  تا پایان آذر ماه ساخت فاز نخست اسکله کانتینری مجتمع بندری نگین به اتمام برسد.

این مسئول با بیان اینکه در اسکله کانتینری مجتمع بندری نگین لایروبی انجام شده است گفت: در اسکله کانتینری مجتمع بندری نگین بوشهر به میزان یک‌میلیون مترمکعب و با 200 میلیارد ریال اعتبار لایروبی انجام می‌شود.

بنچاری با اشاره به عملیات افزایش عمق کانال دسترسی بندر بوشهر اظهار داشت: انتظار می‌رود تا پایان امسال با اتمام عملیات عمق این کانال به 11.5 متر افزایش یاید و زمینه تردد کشتی‌های 50 هزار تنی در این منطقه فراهم شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با بیان اینکه در سال گذشته 156 میلیون تن تخلیه و بارگیری در بنادر استان بوشهر ثبت شد خاطر نشان کرد: استان بوشهر در تخلیه و بارگیری کالا در بین بنادر دیگر استان‌ها رتبه نخست کسب کرده است.

وی از تخلیه و بارگیری کالا در نیمه نخست امسال خبر داد و بیان کرد: در نیمه نخست امسال 81 میلیون تن کالا در بنادر استان بوشهر تخلیه و بارگیری شد که سهم این بنادر در حوزه حمل و نقل دریایی کشور را 51.4 درصد رساند.

در این مراسم از دریانوردان نمونه استان بوشهر تجلیل شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار