سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری بوشهر گفت: با هدف مشارکت آحاد مردم جامعه در راستای مبارزه با مواد مخدر سازمان‌های مردم نهاد فعال استان بوشهر در این حوزه ۹۶ درصد افزایش یافته است.
کد خبر: ۵۲۴۱۶۴
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۲ 14 November 2017
حیدر ساجدی صبح امروز در کمیته توسعه مشارکت‌های مردمی و سازمانهای مردم نهاد شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان بوشهر، با بیان اینکه مصرف مواد اعتیادآور یکی از مهمترین مشکلات امروزه جامعه به‌شمار می‌رود اظهار داشت: سازمان ملل متحد، بحران موادمخدر و داروهای روان‌گردان و شیمیایی را در کنار سه بحران دیگر دنیا اعم از هسته‌ای، رشد جمعیت و آلودگی محیط زیست قرار داده است.

وی با بیان اینکه کشور ایران به‌لحاظ جغرافیایی در کنار بزرگترین منبع تولید مواد مخدر قرار دارد افزود: واقع‌شدن ایران در  مسیر اصلی قاچاق مواد مخدر و برخورداری از جمعیت جوان و پویا جامعه را در برابر صدمات مرتبط با مواد مخدر بیشتر کرده است.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری بوشهر با تاکید بر امر پیشگیری و آموزش در حوزه آگاه‌سازی تبعات موادمخدر تصریح کرد: برای مقابله با هر آسیب اجتماعی ابتدا باید ابعاد آن آسیب شناخته شود و جامعه زمانی همکاری کافی با دولت دارد که به آگاهی لازم رسیده باشد.

وی در خصوص اهمیت آموزش در این زمینه خاطرنشان کرد: وقتی قشر جوان کشور در معرض آموزش‌های لازم علمی برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی قرار گیرد و به اهمیت سالم‌سازی جامعه از آسیب‌هایی مانند اعتیاد واقف باشند، مشارکت عمومی برای مبارزه با آسیب‌های اجتماعی افزایش می‌یابد و افراد جامعه به‌طور خودجوش در برنامه‌ریزی‌های کلان اجتماعی برای سالم‌سازی جامعه حرکت می‌کنند.

ساجدی با اشاره به نقش آموزش و پرورش در این زمینه خاطرنشان کرد: آگاهی‌بخشی به دانش آموزان در حوزه مواد اعتیادآور از طریق کتب درسی در قالب برنامه‌ریزی مدون، اجرای برنامه مهارت‌های زندگی در مدارس، تغییر نگرش در دانش‌آموزان و والدین برای توانمندسازی آنان برای مبارزه پیشگیرانه و تقویت مراکز مشاوره از مهمترین راهکارها در این زمینه است. 

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری بوشهر با اشاره به افزایش سازمان‌های مردم نهاد در حوزه مبارزه با موادمخدر گفت: خوشبختانه در دولت یازدهم و دوازدهم رویکرد اجتماعی در امر مبارزه با مواد مخدر با هدف مشارکت آحاد مردم جامعه تقویت شده و رشد 96 درصدی شکل گیری سازمان‌های مردم نهاد فعال  استان بوشهر در حوزه مبارزه با مواد مخدر در چهارساله اخیر مبین این واقعیت است.

وی با تاکید بر مشارکت خیران و کارآفرینان برای اشتغال بهبود یافتگان در عرصه مواد مخدر عنوان کرد: با افتتاح مرکز ترک اعتیاد لازم است در کنار بهبودی افراد، موضوع آموزش و توانمند‌سازی توسط بخش‌های خصوصی همکار با نظارت دستگاه‌های متولی انجام پذیرد و خیران و کارآفرینان برای اشتغال بهبودیافتگان دعوت شود تا با اشتغال بهبود یافتگان شاهد پاک ماندن این افراد از آلودگی اعتیاد و  جلوگیری از درگیری مجدد افراد به این بیماری شویم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار