دبیر طرح توسعه مشاغل خانگی در استان بوشهر خبرداد:
تابناک-براساس انعقاد تفاهم‌نامه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و جهاد دانشگاهی فاز دوم طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در استان بوشهر آغاز شد.
کد خبر: ۹۳۳۸۸۸
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۰ 21 January 2021

آغاز دومین مرحله طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در بوشهر

به گزارش تابناک،دبیر طرح توسعه مشاغل خانگی در استان بوشهر روز پنجشنبه در این آئین گفت: از مجموع ۵۴هزار و ۳۰۰فرصت شغلی خانگی در سالجاری در سطح ملی یکهزارو ۵۰۰ شغل مربوط به استان بوشهر است.

سیده الهام مختاری افزود: مراحل مربوط به فاز نخست طرح توسعه مشاغل خانگی در چهار شهرستان جنوبی استان بوشهر اجرا و تاکنون در شهرستان‌های دیّر ۷۰، کنگان ۹۳، عسلویه ۸۲ و جم ۱۵۹ نفر متقاضی طرح هستند.

وی اظهار کرد: طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در هر شهرستان از طریق انعقاد تفاهم‌نامه با پیشران‌ها و پشتیبان‌ها با جهاد دانشگاهی در هر شهرستان وارد مرحله آموزش، توانمندسازی و مشاوره می‌شود.

این کارشناس بیان کرد: قرار است با همکاری پیشران‌ها کار بر اساس فرمت‌ها، اصلاح، ویرایش اطلاعات و پروفایل سامانه‌ای، مشاوره تخصصی شغلی و استعدادسنجی برای تک تک متقاضیان انجام شود و با توجه به شرایط کرونایی و ابعاد زمانی پیش بینی‌های لازم صورت بگیرد.

دبیر طرح توسعه مشاغل خانگی در استان بوشهر تاکید کرد: موضوع اصلی این است که بیشتر جامعه هدف این طرح زنان خانه‌داری هستند که کارهای مشاوره تخصصی، ایجاد انگیزه و مشاوره شغلی برای ایجاد یک شغل پایدار را در این مرحله خواهیم داشت.

مختاری ادامه داد: زنان در طرح توسعه مشاغل خانگی از فواید این طرح بهره‌مند شده و می‌توانند با خوداشتغالی و اشتغال‌زایی به درآمد رسیده و خودکفا شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار