معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید خبر داد:
تابناک- معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید گفت: شهرهای جدید در کنار مراکز صنعتی و اشتغال‌زا احداث می‌شوند.
کد خبر: ۹۳۴۰۰۸
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۷:۰۸ 22 January 2021
شهرهای جدید در کنار مراکز اشتغال احداث می‌شوند/ ایجاد ۱۱ شهر جدید

 

به گزارش تابناک، حبیب الله طاهرخانی پنجشنبه شب در نشست خبری در شهر جدید عالی‌شهر اظهار داشت: در راستای توسعه شهرهای جدید تلاش‌های خوبی صورت گرفته و طرح‌های مهمی در دست اجرا است.

وی از احداث ۱۱ شهر جدید در سطح کشور خبر داد و اضافه کرد: علاوه بر ایجاد شهرهای جدید در کنار کلان‌شهرها، در کنار مراکز اشتغال نیز شهرهای جدید ایجاد می‌شود که می‌تواند به ایجاد شهر تیس در کنار چابهار اشاره کرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی از اجرای طرح‌های زیرساختی و روبنایی در شهرهای جدید خبر داد و بیان کرد: سال گذشته مجموعه اعتبارات هزینه شده در حوزه خدمات عمومی در شهرهای جدید 2 هزار و 300 میلیارد تومان بود که امسال این رقم به 4 هزار میلیارد تومان افزایش یافت.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید کشور افزود: برای اجرای شبکه حمل و نقل ریلی برای مسیر شهر جدید عالی‌شهر بوشهر ایجاد زیرساخت مترو بسیار پرهزینه و دشوار است و باید منتظر ماند تا مطالعات مربوط به استعلام‌های بوشهر در حوزه ریل استخراج شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی از ایجاد شهر جدید نایبند در جوار عسلویه خبر داد و خاطرنشان کرد: به منظور اسکان جمعیت در این شهر جدید، امکانات و زیرساخت‌های لازم در این منطقه ایجاد می‌شود.

مدیرعامل شرکت عمران شهر‌های جدید ساخت فضای آموزشی، فرهنگی، درمانی، هنری و ورزشی را مورد اشاره قرار داد و خاطر نشان کرد: در 3 سال گذشته 200 فضای آموزشی در شهر‌های جدید کشور ساخته شد و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه میزان رشد جمعیت در شهرهای جدید شش برابر رشد جمعیت کلان‌شهرها است افزود: رشد جمعیت در شهرهای جدید کشور به ۱۲ درصد افزایش یافته است که بیانگر اقبال مردم برای سکونت در این شهرها است.

طاهرخانی با اشاره به اینکه در کشور ما سکونت در کنار ساحل اندک است، افزود: سیاست این است که استقرار جمعیت در کنار سواحل افزایش یابد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار