تابناک- کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: انتظار می‌رود روز دوشنبه نیز در برخی نقاط دمای هوا به آستانه ۵۰ درجه سلسیوس برسد.
کد خبر: ۹۶۹۲۱۹
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۷ 07 June 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک از بوشهر، پیام مساعدی اظهار داشت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد امروز نیز به سبب وزش باد، تا حدودی دریا متلاطم است.

وی اضافه کرد: از ظهر فردا تا اواسط هفته با تقویت جریانات شمال غربی، ارتفاع موج دریا خصوصاً در قسمت شمالی خلیج فارس افزایش خواهد یافت.

کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود روزهای یکشنبه و دوشنبه در برخی نقاط دمای هوا به آستانه ۵۰ درجه سلسیوس برسد.

وی با اشاره به دمای بالای هوا در برخی نقاط استان افزود: در ۲۴ ساعت گذشته دمای هوا در آب‌پخش و برازجان در شهرستان دشتستان این استان به ترتیب به ۵۳ و ۵۱.۶ درجه سانتیگراد رسید.

مساعدی بیان کرد: در این مدت دیلم، بند امام حسن، جم و بوشهر نیز به ترتیب دمای ۴۹، ۴۷.۴، ۴۴.۵ و ۴۱ درجه تجربه کردند.

وی گفت: طی ساعات آینده جهت وزش باد به طور غالب شمال غربی تا جنوب غربی با سرعت ۱۰ تا ۳۲ گاهی تا ۳۸ کیلومتر در ساعت و در قسمت‌های شمالی و مرکزی طی ساعت‌هایی از ظهر تا اوایل شب گاهی بیش از ۴۶ کیلومتر در ساعت پیش بینی می‌شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر افزود: در ۲۴ ساعت آینده ارتفاع موج ۳۰ تا ۹۰ گاهی ۱۲۰ سانتیمتر، در سواحل شمالی و مرکزی و طی ساعت‌هایی از ظهر تا اوایل شب به ۹۰ تا ۱۵۰ سانتیمتر خواهد رسید.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار