دبیر ستاد انتخابات استان بوشهر:
تابناک- دبیر ستاد انتخابات استان بوشهر، گفت: پایان تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری ساعت ۷ صبح پنج شنبه و پایان تبلیغات انتخابات شوراهای اسلامی ساعت ۲۴ امشب میباشد.  
کد خبر: ۹۷۱۵۵۷
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۹ 16 June 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک از بوشهر، خسرو دهقانی مدیر کل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری و دبیر ستاد انتخابات استان بوشهر گفت:  نظر به برگزاری انتخابات ۱۴۰۰ روز جمعه مورخ ۲۸ خردادماه و با عنایت به بند ۱۱ مصوبه هفتادمین جلسه ستاد ملی مدیریت کرونا و توافق ستاد انتخابات کشور و هیئت‌های مرکزی نظارت، اخذ رای در شعب سراسر کشور ساعت ۷ صبح روز جمعه مورخ ۲۸ خردا در شعب سراسر کشور آغاز و به مدت ۱۰ ساعت ادامه می‌یابد و در صورت ضرورت قابل تمدید می باشد که این موضوع از طریق آگهی انتخابات اطلاع رسانی عمومی خواهد شد.

دبیر ستاد انتخابات استان در خصوص پایان زمان تبلیغات نیز اضافه کرد:  زمان پایان تبلیغات نامزدهای ریاست جمهوری بر اساس قانون ریاست جمهوری ساعت ۷ صبح روز پنجشنبه ۲۷ خرداد ماه و پایان تبلیغات نامزدهای شوراهای اسلامی شهر و روستا نیز ساعت ۲۴ امروز چهارشنبه ۲۶ خرداد ماه خواهد بود و پس از این ساعات هرگونه تبلیغات تخلف محسوب می شود.

 دهقانی با اشاره به برگزاری انتخابات روز جمعه گفت: همه تمهیدات لازم برای برگزاری انتخابات فراهم شده است و انتخابات در ۸۷۸ شعبه در سراسر استان برگزار خواهد شد که در استان بوشهر ۷۹۷ هزار و ۹۵۱ نفر واجد شرایط رای دادن میباشند و تعداد رای اولی های استان نیز ۱۸ هزار و ۴۳۸ نفر می باشند.

دبیر ستاد انتخابات استان در خصوص نحوه برگزاری انتخابات نیز یادآور شد:  انتخابات شورای اسلامی شهر بوشهر به صورت تمام الکترونیک برگزار خواهد شد و انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در سایر شهرهای استان و همچنین انتخابات ریاست جمهوری به صورت نیمه مکانیزه برگزار خواهد شد و همه افراد قبل از رای گیری از طریق دستگاه احراز  هویت؛ شرایط اخذ رای از  آنها مشخص می شود و از این رو نیازی به اثر انگشت نخواهد بود.

 دهقانی در خصوص رعایت پروتکل های بهداشتی نیز افزود:  توزیع اقلام بهداشتی در تمامی شعب  اخذ رای صورت می گیرد و  رعایت فاصله گذاری اجتماعی نیز  در تمامی شعب اخذ رای مورد تاکید قرار گرفته است. وی افزود: در این دوره برای اولین بار ناظرین بهداشتی نیز  بعنوان اعضای قانونی در شعب اخذ رای حضور خواهند داشت. دهقانی در همین رابطه اضافه کرد:  همه مکان هایی که در آنها شعبه اخذ رای   استقرار می یابد ضدعفونی خواهند شد.

وی همچنین اظهار داشت: در امر برگزاری انتخابات  تعداد ۲۵ هزار نفر بعنوان مجری؛ ناظر؛ بازرس؛ نیروی انتظامی و تدارکات شرکت خواهند کرد و تمامی اقلام لازم برای برگزاری انتخابات از جمله تعرفه های اخذ رای و دستگاههای احراز هویت در اختیار شهرستانهای استان قرار گرفته است و علاوه بر آن صندوق های الکترونیک نیز ویژه برگزاری انتخابات شورای شهر بوشهر در اختیار فرمانداری بوشهر قرار گفته است.

 دهقانی در پایان گفت: استان بوشهر از هر لحاظ  برای برگزاری یک انتخابات سالم، قانونمند و ایمن در روز جمعه ۲۸ خردا آماده است.  

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار