استاندار بوشهر:
استاندار بوشهربا اشاره به اینکه پروژه‌های مهمی در حوزه‌های مختلف در ۴ سال گذشته تکمیل و افتتاح شده است گفت: در این‌ مدت در هر ۲۰ روز یک پروژه عمرانی در استان بوشهر افتتاح شده است.
کد خبر: ۹۸۸۳۶۳
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۳ 24 August 2021

به گزارش تابناک بوشهر، عبدالکریم گراوند ظهر امروز در آیین افتتاح پروژه‌های عمرانی شهرستان دیر به‌صورت ویدئوکنفرانس با تبریک هفته دولت، گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر، شهدای کارمند، آرزوی موفقیت برای دولت جدید و با بیان اینکه در عرصه توسعه زیرساخت‌ها در بخش‌های گوناگون فعالیت‌های قابل توجهی شده است اظهار داشت: هر چند در 18 ماه گذشته در شرایط سخت اقتصادی و کرونایی، مشکلاتی ایجاد شد ولی در روند اجرا پروژه‌ها خللی و وقفه‌ای ایجاد نشد و پروژه‌ها بر اساس برنامه‌ زمانبندی ساخته شد.

وی از بهره‌مندی استان بوشهر از توسعه زیرساخت‌ها خبر داد و بیان کرد: در حوزه گازرسانی در شهرها و روستاهای استان بوشهر کارهای مهم و قابل توجهی انجام شده به‌گونه‌ای که در 4 سال گذشته بهره‌مندی روستاهای استان بوشهر در عرصه گازرسانی از 30 به 98 درصد افزایش یافت.

استاندار بوشهر با بیان اینکه همه شهرهای استان بوشهر به استثنای جزیره خارگ از شبکه گازرسانی بهره‌مند هستند تصریح کرد: در 4 سال گذشته توجه ویژه‌ای به نقاط کم‌برخوردار استان بوشهر شد که در این زمینه تکمیل بیمارستان‌ها در شهرستان دیر، تنگستان و مراکز جامع بهداشتی درمانی و خانه بهداشت از آن جمله است.

گراوند افتتاح بیمارستان شهدای هسته‌ای بوشهر را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: این مرکز درمانی بر اساس برنامه تعیین شده ساخته و افتتاح شد که نقش مهمی در رسیدگی به بیماران کرونایی دارد.

استان بوشهر در بخش گردشگری ساحلی و دریایی از توانمندی بالایی برخوردار است

وی گردشگری ساحلی را یکی از ظرفیت‌های استان بوشهر دانست و افزود: استان بوشهر در بخش ساحل و دریا از توانمندی بالایی برخوردار است که توسعه گردشگری ساحلی به‌عنوان صنعت پاک، اشتغال‌زایی و کسب درآمد در اولویت قرار دارد.

استاندار بوشهر از اجرا طرح‌های ساحل‌سازی از جنوب تا شمال استان بوشهر خبر داد و تصریح کرد: در اجرا طرح‌های گردشگری ساحلی اقدامات و برنامه‌های مهمی انجام شده که در شهر نخل‌تقی 50 میلیارد تومان در این حوزه هزینه شده است.

گراوند باتأکید بر توسعه زیرساخت‌های گردشگری ساحلی و دریایی خاطر نشان کرد: استفاده از ظرفیت ساحل و دریا با توسعه زیرساخت‌ها و جذابیت‌های گردشگری باید افزایش یابد.

یک‌هزار واحد مسکونی ویژه مددجویان کمیته امداد استان بوشهر افتتاح شد

وی از ساخت واحدهای مسکن مددجویی در استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: یک‌هزار واحد مسکونی ویژه مددجویان کمیته امداد استان بوشهر افتتاح شد و در این راستا ساخت یک‌هزار و 500 واحد مسکونی دیگر آغاز شده است.

استاندار بوشهر، افتتاح 474 واحد مسکونی مددجویی کمیته امداد در هفته دولت امسال را یادآور شد و گفت: امروز در شهرستان دیر 12 واحد مسکونی در شهرها و روستاهای این شهرستان به مددجویان تحویل می‌شود.

در هر 20 روز یک پروژه عمرانی در استان بوشهر افتتاح شد

گراوند با اشاره به اینکه پروژه‌های مهمی در حوزه‌های مختلف در 4 سال گذشته تکمیل و افتتاح شده است گفت: در این‌ مدت در هر 20 روز یک پروژه عمرانی در استان بوشهر افتتاح شده است.

وی توجه به عدالت در حوزه ورزش و امکانات ورزشی را یکی از برنامه‌ها دانست و تصریح کرد: طرح‌های ورزشی در همه نقاط استان بوشهر اجرا شد و اکنون سرانه فضا ورزشی استان بیش از میانگین کشوری است.

استاندار بوشهر همکاری و تلاش شوراهای اسلامی روستاها در توسعه زیرساخت‌های عمرانی را ستود و خاطر نشان کرد: شوراهای اسلامی روستاها کم‌توقع، پرکار و بدون حاشیه هستند که خدمات آنان درخور تحسین است.

گراوند افزایش تخت‌های بیمارستانی استان بوشهر را یکی از موفقیت‌ها دانست و افزود: ظرفیت تخت‌های بستری بیمارستان‌های استان بوشهر از 950 به یک‌هزار و 700 تخت و شمار خانه‌ها و مراکز بهداشتی از 90 به 200 واحد افزایش یافته است.

وی رادیوتراپی را یکی از مشکلات درمانی استان بوشهر دانست و بیان کرد: اکنون میزان مراجعه مردم استان بوشهر به خارج از استان برای دریافت خدمات درمانی از 17 درصد به 14 درصد کاهش یافته است و برای افزایش زیرساخت‌های درمانی باید بخش خصوصی تقویت شود.

استاندار بوشهر با اشاره به افتتاح پروژه‌های شهرستان دیر در هفته دولت افزود: 5 پروژه در شهرستان دیر با سرمایه‌گذاری 33.3 میلیارد تومان در نخستین روز از هفته دولت افتتاح شد و در این راستا عملیات اجرایی ساخت 12 واحد پانسیون بیمارستان دیر با اعتبار 70 میلیارد تومان آغاز شد.

6 پروژه ورزشی در دیر افتتاح شد

مدیرکل ورزش و جوانان استان بوشهر نیز از افتتاح 2 پروژه ورزشی در شهرستان دیر خبر داد و افزود: سرانه فضای ورزشی در این شهرستان یک متر و 20 صدم متر است که دارای وضعیت مطلوبی است و در 2 سال 6 پروژه ورزشی در دیر افتتاح شده است.

احمد بهروزیان‌فر با بیان اینکه زمین چمن مصنوعی در روستاهای شهرستان دیر افتتاح شد افزود: زمین چمن مصنوعی روستایی در اولی جنوبی و جبرانی با اعتبار 16 میلیارد ریال مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

وی مساحت زمین چمن مصنوعی اولی جنوبی 924 متر مربع دانست و تصریح کرد: زمین ورزشی روستای جبرانی یک‌هزار 200 متر مربع است.

یک‌هزار واحد مسکونی ویژه مددجویان ساخته و تحویل شد

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر نیز با اشاره به ساخت واحدهای مسکونی ویژه مددجویان تحت پوشش خاطر نشان کرد: در قالب تفاهم‌نامه کمیته امداد و استانداری بوشهر یک‌هزار واحد مسکونی ویژه مددجویان ساخته و تحویل شد.

محمدرضا میری از اجرا طرح‌های مسکن سازی ویژه مددجویان استان بوشهر در قالب انعقاد تفاهم‌نامه دوم خبر داد و گفت: در این تفاهم‌نامه ساخت یک‌هزار و 500 واحد مسکونی طراحی شده که در هفته دولت امسال 474 واحد مسکونی تحویل مددجویان می‌شود.

وی زیربنا هر واحد مسکونی را 50 متر مربع دانست و اضافه کرد: سهمیه شهرستان دیر 55 واحد مسکونی است که 12 واحد آن امروز افتتاح شد.

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر هزینه ساخت هر واحد مسکونی را 108 میلیون تومان دانست و بیان کرد: 12 واحد مسکونی ویژه مددجویان با سرمایه‌گذاری 1.3 میلیارد تومان در شهرستان دیر افتتاح و تحویل جامعه هدف شد.

حذف نقاط حادثه‌خیز بردخون تا دیر اجرا شد

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر نیز از اجرا طرح راهداری در محور ساحلی بوشهر به دیر خبر داد و گفت: در این راستا با توجه به افزایش تصادفات و تلفات در این محور طرح عریض و حذف نقاط حادثه‌خیز بردخون تا دیر اجرا شد.

حمید رضا علم محور جاشک به بوشهر را یکی از نقاط حادثه‌خیز دانست و خاطر نشان کرد: محور جاشک دارای 18 کیلومتر طول است که اکنون در حال ساخت ابنیه فنی و پل است.

وی پروژه دیگر را به طول 16 کیلومتر در محور آبدان دانست و افزود: 2 قطعه محورهای مواصلاتی در شهرستان دیر با اعتبار 61 میلیارد تومان در نخستین روز از هفته دولت زیر بار ترافیک رفت.

39 پروژه عمرانی در هفته دولت در شهرستان دیر افتتاح شد

فرماندار دیر هم با اشاره به افتتاح پروژه‌های این شهرستان در هفته دولت بیان کرد: 39 پروژه با سرمایه‌گذاری 58.3 میلیارد تومان در شهرستان دیر افتتاح شد.

کریم علی‌حسنی افزود: در هفته دولت امسال عملیات اجرایی 8 پروژه با اعتبار 12.5 میلیارد تومان آغاز شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار