معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با بیان اینکه‌ ۲۵ داروخانه در استان در توزیع داروهای کرونایی فعالیت می‌کنند گفت: قیمت دارو رمدسیویر از یک هفته پیش ۱۵۰ هزار تومان کاهش یافته است.
کد خبر: ۹۸۸۸۶۷
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۴ 26 August 2021

یحیی رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بوشهربا اشاره به فعالیت 120 داروخانه در استان بوشهر اظهار داشت: اکنون 25 داروخانه در استان بوشهر در توزیع داروهای کرونایی فعالیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه بیماری کرونا دارای 6 قلم دارویی است افزود: بیشتر داروهای درمان کرونا تزریقی و بقیه موارد از جمله زینک و ویتامین‌ها برای تقویت سیستم ایمنی بدن تجویز می‌شود.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از افزایش مصرف سرم و داروهای خاص بیماری کرونا خبر داد و بیان کرد: موج پنجم کرونا مسئولان را غافلگیر کرد و به همین سبب توزیع سرم و داروهای خاص بیماران کرونایی در داروخانه‌ها سهمیه‌بندی شد.

رضایی با بیان اینکه سرم تولید داخل است افزود: به سبب مصرف بالا و نیاز کشور در پیک پنجم کرونا در 10 روز اخیر با واردات آن از ترکیه وضعیت بهتر شد اما همچنان میزان عرضه آن به مردم تحت کنترل است.

وی قیمت یک سرم نیم لیتری تولید داخل را 12 هزار تومان و یک لیتری 23 هزار تومان دانست و خاطر نشان کرد: قیمت سرم‌های وارداتی حدود 2 برابر سرم ایرانی است.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با بیان اینکه شرکت‌های داروساز ملزم به تأمین داروی داروخانه‌های متقاضی هستند افزود: قیمت آزاد دارو رمدسیویر از یک هفته پیش 150 هزار تومان کاهش یافته و از 700 به 550 هزار تومان رسیده است که با دفترچه بیمه قیمت آن بسیار کاهش می‌یابد.

رضایی نظارت بر قیمت داروها را مورد اشاره قرار داد و گفت: تاکنون گزارشی از گران‌فروشی دارو در داروخانه‌های استان بوشهر ارائه نشده و هر افزایش قیمت دارو در خارج از داروخانه‌ها بوده است.

وی تعداد داروخانه‌های شبانه‌روزی را در شهر بوشهر 4 داروخانه دانست و بیان کرد: با توجه به شرایط کنونی همه داروخانه‌ها می‌توانند با حضور دکتر داروساز تا ساعت 24 فعال باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار