حجت‌الاسلام محمدحسین طاهری آکردی گفت: ۹۰ درصد از مردم ایران به قواعد دینی و قوانین ملی پایبند و اهل رعایت هستند و کمتر از ۱۰ درصد رعایت نمی‌کنند که، چون در جامعه و فضای مجازی حضور فعال دارند، کارشان نمود دارد.
کد خبر: ۱۱۶۹۰۶۸
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۵۹ 29 May 2024

به‌گزارش تابناک بوشهر و به نقل از خبرگزاری صداوسیما؛ دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر کشور در سفر به بوشهر در گفتگو با خبرنگار صداوسیما گفت: قانون عفاف و حجاب پس نکات شورای نگهبان و رفت‌وبرگشت میان شورا و مجلس در مراحل نهایی است و به‌زودی تصویب خواهد شد.

حجت‌الاسلام محمدحسین طاهری آکردی افزود: طرح «نور» نیز از کار‌های سازمانی نیروی انتظامی است که سردار رادان فرمانده‌کل این نیرو با اقتدار به این موضوع ورود کردند و طرح را انجام می‌دهند. البته ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر هم با توجه به این‌که بخش وسیعی از تشکل‌های مردمی را زیر پوشش دارد به‌عنوان همکار و معین اعلام آمادگی کرد و با نگاه فرهنگی و تذکر زبانی کمک‌کار دوستان نیروی انتظامی بوده است.

او با بیان این‌که ثمرات این طرح خیلی خوب بوده، اضافه کرد: مردم ما مردمی عفیف، با اصل‌ونسب و اهل حیا هستند و در این موضوع آن‌چه در کشور موجب برخی ناهنجاری‌ها شد به‌دلیل برخی مداخلات بیگانگان بود که گاه با صرف هزینه مالی، شماری را در فضای مجازی تهییج کردند و بخشی را در داخل همراه خود کردند.

دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر کشور ادامه داد: تعداد این افراد کمتر از ۱۰ درصد بود، اما، چون حضور فعال در جامعه و فضای مجازی داشتند، کارشان نمود داشت؛ وگرنه با آماری که ما داریم، ۹۰ درصد مردم کشور به قواعد دینی و قوانین ملی پایبند و اهل رعایت هستند.

او بیان کرد: وقتی طرح نور نیروی انتظامی همراه با تذکر زبانی تشکل‌های مردمی اجرا شد، آمار به‌دست آمده در همه جای کشور نشان داد که این طرح موجب تنش نشده و مردم آن را پذیرفته‌اند؛ زیرا با فرهنگ ملی و مذهبی ما هم‌خوان است. از نیروی انتظامی، قوه قضاییه و دیگر دستگاه‌های همکار این طرح تشکر می‌کنیم.

حجت‌الاسلام طاهری آکردی گفت: مردم ایران سال‌ها دارای پوشش مناسب بوده‌اند؛ حجاب ایرانیان پیش از اسلام نیز بوده و می‌توان گفت که چادر هدیه ایرانیان به اسلام است. پوشش و حیا از ارکان شخصیت و زندگی مردم ما در قرن‌ها بوده است.

دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر کشور درباره وجوه امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر نیز گفت: تمام حکمرانی دینی امر به معروف است و هر کار خیری در جامعه انجام شود معروف است؛ مانند رعایت قوانین رانندگی، رعایت بهداشت، مالیات، حفظ محیط‌زیست و تولید ملی؛ و هرچه‌که خلاف حکمرانی دینی باشد، منکر است؛ مانند اسراف و مصرف بیش از اندازه آب، برق و گاز، فاصله طبقاتی، ناهنجاری اجتماعی و سیاسی، رانت و تبعیض که آنها را منکر می‌دانیم و باید با آنها برخورد شود.

حجت‌الاسلام طاهری گفت: امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر یا با تشکل مردمی و تذکر زبانی صورت می‌گیرد و یا ساختار‌هایی که باید اصلاح شوند، تا در مسیر رشد و توسعه و تمدن اسلامی قرار بگیریم.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر هم در دیدار دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر کشور گفت: مردم استان بوشهر دارای نجابت و فرهنگ بالایی هستند و همواره استان ما دارای فضایی آرام و امن بوده است.

آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری افزود: در بخش حجاب، اسناد بالادستی نیاز بود که تصویب شده و ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر استان نیز در اجرای آن بسیار فعال است و کار‌ها را خوب به‌پیش می‌برد.

دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر کشور همچنین در نخستین نشست اعضای شورای امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر دستگاه‌های اجرایی استان بوشهر شرکت و در نشستی دیگر با شماری از روحانیان استان دیدار کرد.

برچسب ها: بوشهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار