مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر از پایش سه میدان نفتی در آب‌های خلیج فارس در ۸۰ مایلی بندر بوشهر با استفاده از ظرفیت شناور تخصصی و پیشرفته "دریاپاک ۱" خبر داد.
کد خبر: ۱۱۷۰۵۹۰
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۰ 10 June 2024

به‌گزارش تابناک بوشهر، محمد شکیبی‌نسب افزود: پایش انجام شده در محدوده‌ای به وسعت ۴۹ مایل مربع در میدان‌های نفتی ابوذر، سروش و نوروز انجام شده که براساس نتایج حاصل شده، در نخستین پایش هیچ‌گونه آلودگی دریایی در این منطقه مشاهده نشده است.

وی با بیان این‌که این پایش توسط شماری از کارشناسان مقابله با آلودگی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر انجام شده است، اضافه کرد: شناور دریاپاک۱ در راستای وظیفه حاکمیتی سازمان بنادر و دریانوردی در حیطه مقابله با آلودگی دریا و حفظ محیط زیست دریا، گامی بزرگ برای مقابله با آلودگی محیط زیست دریایی برداشته است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر تصریح کرد: این شناور به عنوان تنها و تخصصی‌ترین شناور مقابله با آلودگی دریایی در منطقه خلیج فارس می‌تواند نقش موثری در حفاظت از محیط زیست دریایی و تامین ایمنی دریانوردی داشته باشد.

وی ادامه داد: شناور دریاپاک ۱ با قابلیت دریانوردی بالا قادر است در شرایط مختلف دریایی از جمله امداد و نجات و اطفاء حریق وارد عمل شود.

شکیبی نسب یادآور شد: شناور دریاپاک١ به طول ۵۵.۵، عرض ۱۳ و آبخور چهار متر، مجهز به سامانه رانش دیزل الکترونیک بوده و قادر است با سرعت ۱۶ گره دریایی برای عملیات‌های ساحلی و فراساحلی خلیج فارس در زمینه پاک‌سازی و مقابله با آلودگی نفتی در دریا فعالیت کند.

وی ادامه داد: همچنین این شناور برخوردار از سامانه جمع‌آوری، جداسازی، ذخیره و حمل مواد نفتی تخلیه شده در دریا است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر اظهار کرد: شناور دریاپاک ۱ مجهز به ۳۵۰ متربوم دریایی برای هدایت و محاصره لکه‌های نفتی، سامانه پاشش دیسپرسنت یا مواد زایل کننده نفتی، بازو‌های هدایت لکه‌های نفتی به اسکیمر‌های کارگذاشته در شناور، انواع اسکیم‌ها، پمپ انتقال مواد نفتی و مخزن ۵۵۰ متر مکعبی ذخیره است.

برچسب ها: بوشهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار