معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات ایران گفت: آب‌های خلیج فارس ظرفیت مهمی در عرصه صید و صیادی کشور است که باید از این ظرفیت در جهت افزایش تولیدات آبزی پروری استفاده کرد.
کد خبر: ۱۱۷۱۰۹۱
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۰ 14 June 2024

به گزارش تابناک بوشهر، رئیسی معاون صید و بنادر ماهیگیری و نادری مدیرکل امور صید سازمان شیلات ایران به همراه مدیرکل شیلات استان بوشهر از جزیره شیف بازدید کردند. معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات ایران گفت: فعالیت‌های صید و صیادی در استان بوشهر قدمت دیرینه داشته و همواره مورد توجه بوده که این استان با توجه به سواحل طولانی با آب‌های خلیج فارس ظرفیت مهمی در عرصه صید و صیادی کشور دارد و باید از این ظرفیت در جهت افزایش تولیدات آبزی پروری استفاده کرد.

عطاءاله رئیسی در این بازدید از نزدیک مسائل و مشکلات موجود صیادان جزیره شیف را بررسی کرد و گفت: صیادان زحمتکش این جزیره باید از یک اسکله صیادی خوب بهرمند شوند و پیگیری‌های لازم برای تحقق این امر انجام می‌شود. مدیرکل شیلات استان بوشهر نیز در این بازدید گفت: مردمان جزیره شیف قدمتی تاریخی در عرصه صید و صیادی دارند و در زمان حاضر بیش از ۱۱۰ فروند لنج صیادی در این منطقه مشغول به فعالیت هستند و شغل اکثر مردمان این جزیره صید و صیادی است.

عقیل امینی افزود: اداره کل شیلات استان بوشهر در سال ۱۳۹۸ با اعتبار ۲۵ میلیارد ریال یک هکتار زمین مورد نیاز برای پسکرانه در این منطقه به‌وجود آورده است. وی ادامه داد: همچنین با پیگیری‌های صورت گرفته، در سال گذشته اعتباری به مبلغ ۷۵ میلیارد ریال در دو سال برای اجرای طرح‌های این جزیره اختصاص یافت که ۲۰ میلیارد ریال آن امسال تا کنون تخصیص یافته است. مدیرکل شیلات استان بوشهر در رابطه با اجرای طرح عمرانی در جزیره شیف، توضیح داد: با این اعتبار این اداره کل درصدد است که سایه‌بانی به وسعت ۳۶۰ متر مربع برای تعمیر تور و طناب و تکمیل محوطه‌سازی بسازد که اکنون فرایند مناقصه برای انتخاب پیمانکار در جریان است. امینی اضافه کرد: ساخت اسکله پهلو‌گیری و تخلیه صید مهم‌ترین مطالبه صیادان زحمتکش این منطقه است که می‌بایست برای این بندر بزرگ صیادی اجرا شود، که نیاز به اعتبار ۱۰۰ میلیارد تومانی دارد و امید است در سال‌های پیش رو اجرایی شود.

برچسب ها: بوشهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار