استاندار بوشهر گفت: سد دشت پلنگ در شهرستان دشتی با حل مشکلات به‌وجود آمده، روند ساخت آن شتاب گرفته و پیش‌بینی می‌شود تا پایان امسال آبگیری شود.
کد خبر: ۱۱۷۱۲۸۰
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۲۶ 15 June 2024

به‌گزارش تابناک بوشهر، احمد محمدی‌زاده در حاشیه بازدید از سد دشت پلنگ در شهرستان دشتی در جمع خبرنگاران بیان کرد: این سد به عنوان یکی از مهم‌ترین طرح‌های تامین آب در استان بوشهر ساخت آن پیش‌از دولت سیزدهم آغاز شده بود و فقط ۱۱ درصد پیشرفت داشت که با تامین منابع مالی آن در دولت شهید آیت‌الله رئیسی، روند اجرای کار سرعت گرفت.
وی افزود: حدود سه ماه قبل از این طرح بازدید کردم و بعد از مشکلات بوجود آمده، با اقدامات انجام شده و رفع موانع، این طرح دوباره فعال شد و بر اساس برآورد‌های انجام شده و با توجه به انجام دو شیفت کاری، پیش‌بینی می‌شود در موعد مقرر یعنی تا پایان امسال به مرحله بهره‌برداری برسد.
استاندار بوشهر اظهار کرد: انتظار داریم تا دو ماه دیگر که دوباره از سد دشت پلنگ بازدید صورت می‌گیرد شاهد تحول بیشتری در این طرح باشیم.
وی یادآور شد: سد دشت پلنگ از معدود طرح‌های دارای منابع مالی خارجی استان بوشهر است که با اعتبار خارجی (فاینانس) ۳۲۵ میلیون یوان چین ساخته می‌شود که ۸۵ درصد منابع آن را فاینانسور و ۱۵ درصد را کارفرما تامین می‌کند.
محمدی‌زاده گفت: با ساخت این سد ضمن جلوگیری از وقوع سیلاب‌های ویرانگر، از تخلیه سالانه ۷۲ میلیون مترمکعب آب به خلیج فارس جلوگیری می‌شود.
وی گفت: عمده‌ترین اهداف اجرای این سد، تامین آب شرب مورد نیاز شهرستان دشتی به طور متمرکز و شهرستان‌های جنوبی استان از محل خط آبرسانی سراسری کوثر و همچنین تامین آب صنعت در مناطق پارس شمالی و جنوبی است.
استاندار بوشهر اضافه کرد: سد دشت پلنگ بر رودخانه دشت پلنگ یکی از سرشاخه‌های رودخانه‌مند در حال ساخت است که تکمیل این سد تاثیر به‌سزایی در توسعه کشاورزی هفت هزار هکتار اراضی دشت پلنگ و روستا‌های دهستان طسوج دارد.

برچسب ها: بوشهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار