مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر گفت: با بررسی در روز‌های گذشته ۴۰ مگاوات کاهش مصرف برق در اثر تعطیلی ادارات اتفاق افتاده که رقم خوبی است.
کد خبر: ۱۱۷۰۴۲۳
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۳۰ 09 June 2024

به گزارش تابناک بوشهر؛ آقای حشمتی افزود: در دو هفته گذشته با افزایش چشمگیر دما در کشور و استان افزایش بیش از ۱۰ درصدی برق را داشته ایم که موجب شیب شدید افزایش مصرف برق در استان شد به گونه‌ای که در هفته گذشته نسبت به هفته قبل از آن با افزایش بیش از ۱۷ درصدی مصرف برق مواجه بوده ایم و در روز‌های اخیر به افزون بر هزار و ۹۶۰ مگاوات در استان رسیده است.

وی اظهار داشت: این میزان مصرف در مقایسه با مدت مشابه در سال ۱۴۰۲ افزایش زیادی داشته که اهمیت تامین برق پایدار برای هم استانی‌ها در این روز‌ها را دوچندان کرده است به همین منظور در مجموعه صنعت برق در سطح ملی تصمیم گرفته شده که در تابستان ۱۴۰۳ مانند تابستان ۱۴۰۲ تامین پایدار و بدون وقفه برق را برای هم استانی‌ها و هموطنان داشته باشیم.

حشمتی اضافه کرد:اولین اقدام کاهش ساعت کاری از ۱۶ خرداد بوده که در کشورانتظارافزون بر هزار مگاوات کاهش مصرف را داریم که در استان با همکاری ادارات انتظار کاهش ۵۰ مگاواتی برق را خواهیم داشت.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان ادامه داد: با بررسی در روز‌های گذشته ۴۰ مگاوات کاهش مصرف برق در اثر تعطیلی ادارات اتفاق افتاده که رقم خوبی است و امیدواریم ۱۰ مگاوات باقی مانده هم با کنترلی که از امروز ۲۰ خرداد در ادارات اتفاق افتاده و ساعات تعطیلی ادارات به ۱۳ کاهش داده شده است رقم بخورد.

حشمتی مبارزه و برخورد جدی با رمز ارز را از دیگر راهکار‌ها در تامین برق پایدار عنوان کرد و گفت: با هماهنگی استان با دستگاه‌های اجرایی، دستگاه قضایی، نیروی نظامی و انتظامی برخورد‌ها را شدت دادیم و در همین زمینه سه مورد کشف رمز ارز غیرمجاز داشته ایم.

وی بیان کرد: هم استانی‌ها در صورت مشاهده و سوء استفاده افراد سودجو از شبکه برق و تاسیسات یارانه‌ای برق می‌توانند با شماره ۱۲۱ یا دفتر حراست تماس گرفته و گزارش دهند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان اظهار داشت: برای کنترل و استمرار تامین برق هم استانی‌ها در تابستان به همراهی بخش کشاورزی و صنعت نیاز است که مطابق سنوات گذشته تفاهمنامه‌ای با دو وزارتخانه جهادکشاورزی و صنعت و معدن و تجارت داشته ایم تا در پیک بار تامین برق در بخش مشترکین خانگی به درستی انجام شود.

حشمتی گفت: بر همین اساس برای مشترکین بخش کشاورزی ۱۹ ساعت برق رایگان خواهند داشت و ۵ ساعت پمپ‌های خود را خاموش می‌کنند برای صنایع هم طبق توافق با شهرک صنعتی و منطقه ویژه اقتصادی در ۷ روز هفته تنها یک روزش را محدودیت اعمال می‌کنیم و ساعت کاری در این یک روز به روز جمعه موکول می‌شود که این روز برای شهرک‌های صنعتی مختلف، متفاوت است این محدودیت مصرف برای صنایع حساس، چون مرغداری ها، و صنایع آسیب پذیر استثنا است.

وی افزود: در تابستان دو پیک مصرف داریم که از ساعت ۱۳ تا ۱۸ و سپس از ساعت ۱۹ تا ۲۳ است و انتظار داریم هم استانی‌ها در این ساعات از به کار بردن وسایل پر مصرف و غیر ضروری مانند جاروبرقی، لباسشویی، ظرفشویی و اتو خوداری کنند و استفاده از این وسایل را به ساعات اولیه صبح و ساعات انتهایی شب موکول کنند و با توجه به اینکه افزون بر ۷۰ درصد برق استان در حوزه خانگی مصرف میشه اهمیت همکاری در بخش خانگی دوچندان می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان ادامه داد:پارسال برای مشترکین خوش مصرف برق پاداش خوبی در قبوض خانگی اعمال شد و امسال هم مطابق سنوات قبل هر مشترک خانگی که کاهش مصرف داشته باشدبه ازاء هر کیلووات کاهش مصرف افزون بر ۵۰۰ تومان پاداش در صورتحساب برق آن‌ها در این سه ماهه تابستان لحاظ می‌شود.
حشمتی از اجرای پویش دیگر از سالجاری با نصب اَپ در گوشی‌ها خبر داد و گفت: هم استانی با مشارکت در این پویش که توصیه‌های برای مصرف بهینه برق در آن شده از میلیون‌ها جایزه بهره‌مند خواهند شد.

وی بیان کرد: امروز ۲۰ خرداد نیز همزمان با سراسر کشور رزمایش آماده به کار مولد‌های برق اضطراری دستگاه‌های اجرایی را با هماهنگی سازمان مدیریت بحران و سازمان پدافند غیرعامل کشور و وزارت نیرو ودر راستای اجرای هرچه بهتر انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری برگزار کردیم که ۱۵ مرکز پایش شد و نتیجه آن مطلوب بود.

برچسب ها: بوشهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار