آیت‌الله صفایی بوشهری:

نبود یک کتابخانه استاندارد در بوشهر احساس می‌شود

آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری در دیدار با تعدادی از کتابداران اظهار داشت: هرجامعه ای که با کتاب انس داشته باشد و دراین عرصه به شکل کارآمد مدیریت شود قطعا آن جامعه به پیشرفت می رسد.
کد خبر: ۱۳۰۱۷
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۱:۵۲ 12 March 2015
تابناک بوشهر -  نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: کمبود یک کتابخانه استاندارد چندهکتاری در استان بوشهر احساس می شود.

به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر امام جمعه بوشهر، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری در دیدار با تعدادی از کتابداران اظهار داشت: هرجامعه ای که با کتاب انس داشته باشد و دراین عرصه به شکل کارآمد مدیریت شود قطعا آن جامعه به پیشرفت می رسد.

وی اضافه کرد: در استان بوشهر کمبود وجود یک کتابخانه استاندارد چندهکتاری احساس می شود که باید شامل بخش‌هایی نظیر فضای سبز مناسب، موزه، کتابخانه‌های عمومی و تخصصی و با معماری بومی استان بوشهر باشد و در این راستا شهرداری‌ها، شوراهای شهر، خیرین، پیوست‌ای فرهنگی، مجتمع پارس جنوبی باید ورود کنند.

امام جمعه بوشهر در ادامه خاطرنشان ساخت: عرصه کتاب یک شبکه جذب کتاب در کل ایران و جهان داشته باشیم و از نویسندگان، ناشران و کتابخوانان حمایت کنیم.

نماینده مقام معظم رهبری با اشاره به سابقه خود در کتاب‌داری بیان داشت: بنده در دوران تحصیل، کار کتابداری را تجربه کرده‌ام و با تمامی امور مربوط به کتابداری آشنایی کامل دارم و دراین مدت حتی تا ۱۷ ساعت در شبانه روز مطالعه داشته‌ام.

امام جمعه بوشهر اذعان داشت: متاسفانه طبق آمار، کودکان پیش دبستانی که به دبستان ورود پیدا می کنند در حوزه فهم کتب درسی بسیار ضعیف و علی رغم آن در حوزه مجازی بسیار قویند و طراحی مدیران جهانی در تمدن نوین جهان این است که ذهن ها را از قالب بشر خارج کنند یعنی حوزه تفکر، اندیشه و ذخائر علمی را از ذهن خارج کنند و به فایل‌های مجازی بسپارند که این باعث ضعیف شدن ذهن‌ها خواهد شد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار