رئیس پلیس آگاهی استان بوشهر از دستگیری ۱۴ نفر سارق حرفه‌ای فعال در امر سرقت طلاجات از منازل هم‌استانی‌ ها در سه ماه امسال خبر داد و گفت: این میزان دستگیری سارقان نسبت‌ به مدت مشابه پارسال افزایش ۳۲ درصدی داشته است.
کد خبر: ۱۱۷۲۹۷۳
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۴۰۳ - ۲۱:۵۸ 26 June 2024

به‌گزارش تابناک بوشهر، سرهنگ کارآگاه جوشن سهرابی گفت: در اجرای اولویت مهم پیشگیری و مقابله با پدیده سرقت به ویژه سرقت‌های مهم، با برنامه‌ریزی انجام شده و تلاش همکاران در دوایر تجسس و پلیس آگاهی شهرستان‌ها، کشفیات به‌دست آمده در سرقت طلاجات از منازل شهروندان در سه ماه امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال با شناسایی و دستگیری تعداد ۱۴ نفر سارق، رشد ۳۲ درصدی داشته است. وی افزود: همچنین نسبت کشف وقوع سرقت طلاجات از منازل شهروندان در سال جاری ۶۳ درصد و ارزش ریالی طلاجات کشف شده ۷۰ میلیارد ریال گزارش شده است.

رئیس پلیس آگاهی استان بوشهر اظهار کرد: با وجود همه این تلاش‌ها برای مقابله با سرقت طلاجات در استان، همچنان وقوع این سرقت مهم در فصل اول سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال قبل افزایش ۱۹ درصدی داشته است. وی تاکید کرد: برای کنترل و کاهش این‌گونه سرقت‌ها، افزایش خود مراقبتی از سوی شهروندان با رعایت توصیه‌ها و رها نکردن منازل خالی از سکنه به‌ویژه در سه روز آخر هفته و تعطیلات رسمی، انتقال طلاجات به صندوق امانات بانک‌ها، نصب سامانه‌های پایش الکتریکی و هوشمند، همچنین افزایش تعداد صندوق امانات در بانک‌ها با پیگیری مسئولان کلیه بانک‌ها در هر ۱۰ شهرستان تابعه استان و افزایش نصب تعداد سامانه‌های پلاک‌خوان با قابلیت تصویربرداری در روز و شب در محور‌های درون و برون شهری از سوی شهرداری‌ها و اداره کل راهداری استان در همه شهرستان‌های استان نیاز مبرم است.

سرهنگ سهرابی با عنوان اینکه پلیس استان مأموریت مقابله با سارقان فعال در سرقت طلاجات از منازل شهروندان را با جدیت بیشتر تا پایان سال دنبال خواهد کرد، گفت: انتظار می‌رود هم استانی‌ها اطلاعات خود پیرامون فعالیت سارقان فعال در سرقت منزل را از طریق سامانه مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ به پلیس آگاهی اطلاع دهند.

برچسب ها: بوشهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار