مدیر کل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان بوشهر با اشاره به برگزاری دوره‌ های حرفه‌آموزی برای ۱۷۸۰ زندانی در استان، گفت: در زمان حاضر ۶۰۰ زندانی در داخل زندان‌ها و ۶۲۰ زندانی در خارج از زندان‌ ها در حوزه‌های مختلف مشغول به کار هستند.
کد خبر: ۱۱۷۲۹۷۴
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۴۰۳ - ۲۱:۵۹ 26 June 2024

به‌گزارش تابناک بوشهر، سید محتشم حسینی در جمع خبرنگاران بیان کرد: با تلاش‌های رئیس‌کل دادگستری استان بوشهر تلاش‌های بسیار خوبی برای رفع مشکلات و پیگیری نیاز‌های زندانیان در استان بوشهر صورت گرفته است. وی با عنوان این‌که آموزش و اشتغال زندانیان را به‌عنوان یک اولویت بسیار مهم در استان در دستور کار داریم، افزود: استان بوشهر در بحث حرفه‌آموزی زندانیان مقام اول کشور را دارد.

مدیر کل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان بوشهر با اشاره به برگزاری دوره‌های حرفه‌آموزی برای هزار و ۷۸۰ نفر از زندانیان در قالب ۷۰ رشته، اضافه کرد: برای هزار و ۵۱۲ نفر از این افراد گواهی‌نامه آموزشی صادر شده است که نامی از زندان در این گواهی نیست تا در خارج زندان نیز بتوانند مشغول به‌کار شوند. وی گفت: در زمان حاضر ۶۰۰ نفر از زندانیان در داخل زندان‌های استان بوشهر و ۶۲۰ نفر نیز در خارج زندان مشغول به‌کار هستند که این افراد در کارگاه‌های صنایع دستی، چرم‌دوزی، صنایع چوبی، کشاورزی، پرورش میگو و… مشغول به کار هستند.

حسینی حمایت از خانواده زندانیان را یک اقدام مهم خواند و گفت: ۲۱۲ نفر در سال ۱۴۰۱ و ۶۲۹ نفر در سال ۱۴۰۲ از خدمات مستمر و غیر مستمر در این زمینه بهره‌مند شده‌اند و طی سه ماهه امسال نیز به ۷۲۱ خانواده خدمات ارائه شده است. وی با اعلان این‌که در سال گذشته هزار و ۳۵۵ نفر از خانواده زندانیان استان به نهاد‌های حمایتی معرفی شدند، ادامه داد: امسال نیز تا کنون ۳۹۶ نفر به این نهاد‌ها معرفی شده‌اند.

مدیر کل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان بوشهر با اشاره به این‌که در سال گذشته ۳۸۴ مورد بازدید از خانواده زندانیان انجام شد، افزود: امسال تاکنون ۳۲۷ مورد بازدید با حضور رئیس‌کل‌دادگستری، دادستان‌ها و رؤسای دادگستری شهرستان‌ها انجام شده است. وی با اشاره به اینکه بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ نفر از زندانیان تحت پوشش خدمات حمایتی هستند، گفت: سال گذشته ۲ هزار و ۵۲۵ بسته و امسال تاکنون هزار و ۳۴۳ بسته معیشتی بین این خانواده‌ها توزیع شده است.

حسینی با تاکید بر اینکه سال گذشته ۲۷ مورد گذشت از قصاص در استان بوشهر انجام شد، اضافه کرد: امسال نیز تاکنون چهار مورد گذشت از قصاص انجام شده و پنج مورد نیز قبل از صدور حکم، رضایت انجام شد. وی با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی متنوع در زندان‌ها افزود: مسابقات علمی و مهارتی، المپیاد‌های ورزشی، مراسم و برنامه‌های ملی و مذهبی، آموزش قرآن، کتاب‌خوانی و… از جمله این فعالیت‌ها در زندان است.

مدیر کل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان بوشهر گفت: سال گذشته ۱۳۷ زندانی جرایم غیرعمد مال با بدهی ۴۰۰ میلیارد تومان آزاد شدند که ۳۷۱ میلیارد تومان اعسار، گذشت شاکیان و آورده زندانیان بود و ۱۵.۵ میلیارد تومان تسهیلات و ۱۳ میلیارد تومان کمک بلاعوض ارائه شد. وی خاطر نشان کرد: امسال نیز پیش‌از این ۳۴ نفر آزاد شده بودند و روز گذشته نیز ۳۵ نفر دیگر به مناسبت عید غدیر خم از زندان‌های استان بوشهر آزاد شدند.
به گفته حسینی اکنون ۱۷۴ زندانی شامل ۱۶۷ مرد و هفت زن با بدهی ۳۶۲ میلیارد تومان چشم‌انتظار کمک‌های مردم و خیران هستند.

برچسب ها: بوشهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار