مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر از رونق تجارت در دولت سیزدهم خبر داد و گفت: از شهریور ۱۴۰۰ تا ۲ ماهه سال جاری کالا‌های غیرنفتی به ارزش ۳۳ میلیارد و ۹۰۰ میلیون دلار از استان بوشهر صادر شده است.
کد خبر: ۱۱۷۳۶۰۲
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۸ 30 June 2024

به گزارش تابناک بوشهر، مهدی صفوی با بیان اینکه یکی از ظرفیت‌های مهم این استان تجارت دریایی است گفت: در دولت شهید آیت‌الله رئیسی تحول مهمی در توسعه تجارت از طریق بنادر و گمرکات استان بوشهر ایجاد شد.

وی مجموع ارزش صادرات غیرنفتی از گمرکات استان بوشهر در ۳۳ ماه گذشته را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: از شهریور ۱۴۰۰ تا ۲ ماهه سال جاری کالا‌های غیرنفتی به ارزش ۳۳ میلیارد و ۹۰۰ میلیون دلار از استان بوشهر به کشور‌های مختلف صادر شده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر ارزش کالا‌های وارداتی در مدت یادشده را ۵ میلیارد و ۷۱۹ میلیون دلار اعلام و بیان کرد: در ۳۳ ماه گذشته تراز تجاری این استان به مثبت ۲۸ میلیارد دلار رسید.

صفوی تعداد کارت‌های بازرگانی صادر شده را ۱۶۰۰ فقره دانست و افزود: از شهریور ۱۴۰۰ تا دو ماه نخست سال جاری یک‌هزار کارت بازرگانی در استان بوشهر تمدید شده است.

وی پذیرش هیئت‌های تجاری خارجی را مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان کرد: در دولت سیزدهم ۶ هیئت تجاری خارجی از کشور‌های مختلف وارد استان بوشهر شدند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر از اعزام هیئت‌های تجاری استان به خارج از کشور خبر داد و تصریح کرد: در مدت یاد شده ۳ هیئت تجاری از استان بوشهر برای توسعه روابط تجاری به کشور‌های دیگر اعزام شد.
/ایسنا

برچسب ها: بوشهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار