دانشنامه جامع علما استان بوشهر چاپ می‌شود

نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: دانشنامه جامع علما استان بوشهر که در حوزه زندگی‌نامه علمای این استان است و اکنون ۶۰ درصد پیشرفت دارد به زودی چاپ می‌شود.
کد خبر: ۱۹۸۱۳
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۱ 13 April 2015
تابناک بوشهر:  به نقل از دفتر امام جمعه بوشهر، آيت الله غلامعلي صفايي بوشهري، نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه بوشهر، امروز(۱۸ فروردين)، در نشست با برخی از مسئولان فرهنگی و اعضای دبیرخانه جشنواره علامه بلادی بوشهری گفت: این همایش‌ها که عظمت تاریخ علمای استان را نمایان کرد نقش تاثیرگذاری در نشان دادن جایگاه علمای استان داشت.

وی با اشاره به برگزاری دومین همایش تجلیل از مفاخر روحانیت استان بوشهر، افزود: 13 آذر امسال این همایش با حضور طلاب و مفاخر بزرگ علمی برگزار می‌شود و اکنون مقالات در حال تدوین و تالیف است.

 نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه بوشهر تصريح كرد: از زمان شکل گیری دبیرخانه این جشنواره بسیاری از طلاب مقاله و پایان نامه خود را شروع به نوشتن و آماده کردند و آن را در روز 13 آذر سال جاری ارائه خواهند داد.

آیت الله صفایی بوشهری به برگزاری هر باشکوه تر این جشنواره تاکید و تصريح كرد: این کار را باید روحانیت گرامی بدارد و به امید خدا که این جشنواره در اوج قوام خود صورت می گیرد؛ دبیرخانه این جشنواره تصمیم دارد که این جشنواره را در سطح طلاب و ان شالله در آینده در فضای ملی و فراملی این کار را انجام دهد.

وي با بیان اینکه برگزاری این جشنواره نیاز به همت همگانی دارد، اظهار داشت: برگزاری باشکوه این جشنواره موجب افتخار استان خواهد بود و روحانیت در استان بوشهر در چند سال اخیر شکل جدیدی به خود گرفته است و استان بوشهر به عنوان یک قطب در جنوب ایران و خلیج فارس است.

نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه بوشهر با اشاره به پیشرفت چشمگیر سخت افزاری حوزه های علمیه استان بوشهر در چند سال اخیر گفت: استان بوشهر به لحاظ سخت افزاری اولین استان در کشور است بطوریکه در چند سال اخیر 90 هزار متر مکعب زیر ساخت در آن انجام شده است و اگر مسؤولین همکاری کنند به زودی به 210 هزار متر مکعب با تمام شاخص های توسعه حوزوی خواهد رسید.

 آیت الله صفایی بوشهری افزود: با توجه به این پیشرفت نیازمند اساتید بنام آموزشی و پژوهشی بیشتر در استان هستیم که بوشهر را به عنوان قطب حوزوی جنوب ایران و خلیج فارس معرفی کند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار