رئیس اتاق بازرگانی بندر بوشهر گفت: نمایندگان مردم استانهای خوزستان، بوشهر و هرمزگان در مجلس شورای اسلامی با توجه به مشکلات مشترک فعالان اقتصادی این مناطق، برای حل مشکلات آنها پیشگام شوند.
کد خبر: ۳۵۲۰۷۶
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۰ 31 December 2016
محمد عبادی افزود: با توجه به اینکه شمار نمایندگان استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی آمار قابل توجهی نیست، آنها می توانند با نمایندگان استانهای همجوار تشکل یک فراکسیون قوی بدهند و حل مشکلات مشترک فعالان اقتصادی این استانها را پیگیری کنند.
وی اضافه کرد: فعالان اقتصادی استانهای خوزستان، بوشهر و هرمزگان با توجه به هم مرز بودن این استانها با دریا با مشکلات مشترکی روبرو هستند که بیشتر آنها نیز مربوط به مشکلات حوزه صادرات و واردات کالاست.
عبادی افزود: بتازگی در نشستی که با نماینده مردم شهرستان های دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی آمادگی خود را برای حضور در نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان بوشهر اعلام داشت که با توجه به اینکه برخی مسائل و مشکلات ناشی از تعریف های متفاوت از قوانین وضع شده است حضور وی و سایر نمایندگان استان در نشست یاد شده می تواند خبری نوید بخش برای بخش خصوصی استان بوشهر باشد.
وی تاکید کرد: بخش خصوصی میزان عمده و قابل توجهی از اشتغال کشور را در خود جای داده و همین امر می طلبد رسیدگی به مشکلات آنان با حساسیت ویژه دنبال شود.
عبادی گفت: چنانچه فعالیت اقتصادی یک استان ساحلی همانند بوشهر از رونق بیفتد شناورهای سنتی به طور کامل از چرخه فعالیت های اقتصادی کنار خواهند رفت.
وی یادآور شد: هر شناور سنتی هشت نفر روی آن کار می کنند و با فرض کناره گیری هر شناور آمار قابل توجهی بیکار می شوند که آسیب های اجتماعی و امنیتی را به دنبال خواهد داشت.
عبادی بیان کرد: با برنامه های پیش بینی شده فعالیت های بخش خصوصی استان در قالب کمیسیون بازرگانی اتاق احصا شده و برای حل آنها با دستگاههای دولتی وارد مذاکره خواهیم شد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار