سرگشتگي منطق در صحن بهارستان

کد خبر: ۳۹۲۲۱
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۳ 25 May 2015
روز گذشته مجلس شوراي اسلامي روز پر کاري داشت، همزمان با سالروز حماسه آزادسازي خرمشهر، صحن «اراده ملت» تبديل به اراده «دلواپسان» شد تا اين روز بهياد ماندني را، به ياد ماندنيتر کنند. در روزي که قرار بود تيم ديپلماتيک کشورمان براي ارائه توضيحات در صحن مجلس حضور پيدا کند، طبق معمول دو تن از «دلواپسان» هميشگي زبان شمشيرشان را کشيدند تا در برابر منطق گفتوگو از منطق خاص خود که همان «فرياد زدن» است، استفاده کنند.
هر چند اين جلسه غيرعلني بود، اما آنچه از اين جلسه توسط خود نمايندگان به بيرون درز کرد، حکايت از آن دارد که بيشتر نمايندگان از توضيحات وزير امورخارجه راضي بودهاند، به خصوص علي لاريجاني که خود دو سالي با ديپلماتهاي اروپايي در شهرهاي مختلف اين قاره مذاکره کرده بود و ميداند که مذاکره کردن با اين ديپلماتها تا چه اندازه سخت و سنگين است.
حال روز گذشته مهدي کوچکزاده و حميدرسايي که صداي رسايي هم براي جنجال کردن و زير سوال بردن دارد، راه را بر وزير امورخارجه گرفتند تا در برابر دوربينهاي خبرنگاران تصوير خود را در صدر روزنامههاي کشور بنشانند و با زبان بيزباني از منطق خود سخن بگويند. تصوير اول روزنامه بامداد جنوب، خود گوياي اين مطلب است، نميتوان در برابر اين توهين به شعور ملت در خانه ملت ساکت نشست.
ما در باب قياس نيستيم، اما بدون شک بيشتر مردم ايران خواستار به نتيجه رسيدن مذاکرات هستهاي بدون عقبنشيني از عزت و مصلحت کشور هستند و به خوبي ميدانند که حکمت رهبر انقلاب و تدبير دولت در اين زمينه کارها را به بهترين شيوه پيش خواهد برد. بيانات رهبر انقلاب در طول روزهاي گذشته در مورد مذاکرات هستهاي و زيادهخواهيهاي طرف آمريکايي در حقيقت آگاه کردن مردم از مکر و حيله آمريکاييهاست، بدون شک ايشان به برکت حمايتهاي مردمي اجازه نخواهند داد که يکذره از خون شهداي هستهاي کشور و تلاش جوانان اين کشور که اين صنعت پرافتخار را بومي کردهاند، کوتاه نخواهند آمد، اما در اين ميان چرا بايد اين افراد اينگونه دشمن شاد کن شوند و با اعتبار و آبروي مجلس شوراي اسلامي بازي کنند.
همين چند روز پيش بود که آقاي کريمي قدوسي سرگرم امضا جمع کردن براي ارائه طرح نظارت مجلس بر توافق هستهاي بود که کاشف به عمل آمد بسياري از اين امضاها جعلي بوده و نمايندگان روحشان از اين امضاها خبر نداشته است.
از سوي ديگر خبرگزاري فارس و ديگر خبرگزاريها و سايتهاي همسو هم که از توافق احتمالي – با توجه به شواهد واهمه دارند – گراي خود بر تيم مذاکرهکننده هستهاي کشور متمرکز کرده و تا جايي پيش ميروند که سيدعباس عراقچي هم آنها را به خدا واگذار ميکند، چون ميداند که با هيچ منطقي نميشود با کسي که خودش را به خواب زده است، صحبت کرد.
تکليف کشور به دست مردم است، اين مردم هستند که مشخص ميکنند که چه کساني بايد باشند و چه کساني نبايد باشند، مجلس آبروي هر کشوري است و روزها پشت سر هم ميگذرد، بدون شک ايرانيها با منطق خود انتخابهايي خواهند کرد که اين آبرو و حيثيت بيش از پيش حفظ شود و به فرزندان انقلاب بيش از اين توهين نشود.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار