مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان بوشهر گفت: با احداث چند سد جدید، بخشی از سیلاب‌های استان بوشهر کنترل و مهار می‌شوند.
کد خبر: ۵۱۶۱۹۴
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۱ 29 October 2017
شاپور رجایی عصر شنبه در بازدید از روند ساخت سد آبپای ارغون دشتستان اظهار داشت: گام‌های بسیار مهمی در راستای رفع مشکلات آب در استان بوشهر صورت گرفته و ساخت سد یکی از این اقدامات است.

وی به ورود حجم بالای سیلاب به استان بوشهر اشاره کرد و ادامه داد: استان بوشهر در پایاب حوزه‌های بزرگی قرار گرفته که اغلب انها از استان فارس سرچشمه می‌گیرند.

رجایی افزود: سیلاب‌هایی که در رودخانه‌های اصلی و فرعی و فصلی استان جاری می‌شوند بدون استفاده به دریا می‌روند و با در نظر گرفتن ملاحظات زیست‌محیطی مجوز ساخت پنج سد بالای ۱۰ میلیون مترمکعبی را از وزارت نیرو، سازمان برنامه و بودجه و محیط زیست را گرفتیم.

وی خاطرنشان کرد: مجموعه سدهای ما سالانه می‌توانند ۵۰۰ میلیون مترمکعب آب از سیلاب‌های زمستانی را ذخیره کنند و به صورت بهنگام در اختیار مصرف‌کنندگان قرار دهند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان بوشهر بیان کرد: این سد آبپا صرفا با هدف کنترل سیلاب ساخته شده است و هدف ذخیره‌ای و هدف مخزنی ندارد.

وی اضافه کرد: این سد به صورت سد تاخیری است و سیلاب با حجم بالغ بر ۱۰۰ مترمکعب بر ثانیه در این جا مهار می‌شود و از طریق لوله تخلیه به صورت سه متر بر ثانیه تخلیه می‌شود و در تغذیه سفره‌های زیرزمینی استفاده می‌شود.

ارسلان زارع فرماندار دشتستان نیز از تکمیل سد آبپای ارغون دشتستان تا پایان امسال خبر داد و اضافه کرد: احداث این سد با هدف مدیریت سیلاب انجام شده و هزینه اجرای این سد ۱۲ میلیارد تومان است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار