اثر نمایشی سیه سول به عنوان نمایش برگزیده استان بوشهر در سی و سومین جشنواره بین المللی تئاتر فجر حضور پیدا کرد و در جشنواره فجر منطقه ای و استانی نیز به جوایز متعددی دست یافته است.
کد خبر: ۷۷۱۴۲
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۵ 15 August 2015
تابناک بوشهر: معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: گروه نمایشی هیرو از این استان با نمایش ' سیه سول' به کارگردانی مسحن حلوایی و حسن رضایی به جشنواره بین المللی 'های فست' کشور ارمنستان راه یافت.

آنیتا مظفری روز شنبه افزود: اثر نمایشی سیه سول به عنوان نمایش برگزیده استان بوشهر در سی و سومین جشنواره بین المللی تئاتر فجر حضور پیدا کرد و در جشنواره فجر منطقه ای و استانی نیز به جوایز متعددی دست یافته است.

وی اضافه کرد: جشنواره، های فست هر سال در ماه اکتبر (مهرماه )با شرکت 30 کشور و در ارمنستان برگزار می شود.

همچنین حسن رضایی امروز اظهار کرد: اعضای گروه هیرو کار خود را از سال 79 و در دوران دانشجویی آغاز کردند اما این گروه در سال 88 به ثبت رسمی رسید.

وی بیان کرد: گروه هیرو شامل کارگردان، مدیر گروه و بازیگران هستند که 10 نفر عضو دارد و موفقیت‌های چشمگیری را در جشنواره‌های مختلف ملی و استانی داشته است.

مدیر گروه نمایشی هیرو استان بوشهر تصریح کرد: گروه هیرو در جشنواره‌های مختلف فجر مقام‌های برتر در کارگردانی، بازیگری، طراحی صحنه را از آن خود کرده است.

رضایی بیان داشت: پس از ثبت رسمی این گروه، 5 تئاتر این گروه به جشنواره بین‌المللی فجر راه‌یافته و تئاتر سیه سول نیز به جشنواره بین‌المللی و معتبر «های فست» ارمنستان راه‌یافته است.

وی افزود:  دعوت‌نامه برای حضور در این جشنواره به‌تازگی به دست ما رسیده و امیدوارم با حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر و دیگر مسئولان بتوانیم در این جشنواره معتبر حضور یابیم.

مدیر گروه نمایشی هیرو گفت: علاوه بر اجرای تئاتر، کارگاه‌های آموزشی در رشته‌های کارگردانی، بازیگری و نمایشنامه‌نویسی هم توسط گروه نمایشی هیرو اجرا شده است.

وی در ارتباط با نمایش سیه سول گفت: نمایش سیه سول به‌عنوان نمایش برگزیده استان بوشهر در سی و سومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر حضور پیدا کرده بود و در جشنواره فجر منطقه‌ای و استانی به جوایز متعدد دست‌یافته بود.

رضایی با بیان اینکه جشنواره بین‌المللی «های فست» هرساله در مهرماه با حضور 30 کشور در ارمنستان برگزار می‌شود، اضافه کرد: این نمایش برگرفته از آئین‌ها، آداب‌ و رسوم جنوب است و در این نمایش سعی شده از رنگ‌ها و تصاویر جنوب در قالب حرکات و با بهره از موسیقی بیشتر استفاده شود.

جشنواره بین‌المللی تئاتر «های فست» ارمنستان یکی از معتبرترین جشنواره‌های بین‌المللی خاورمیانه است که بیشتر کمپانی‌های تئاتر جهان از کشورهای آمریکا، ایتالیا، انگلیس، آلمان، هلند و... برای ارائه آثار خود در آن شرکت می‌کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار