امام‌جمعه اهرم:
امام‌جمعه اهرم گفت: زمان سلطنت آل‌سعود رو به پایان است همان‌گونه که مقام معظم رهبری فرمودند آل‌سعود در جنگی که علیه مردم مظلوم و بی‌دفاع یمن شروع کردند شکست خواهند خورد.
کد خبر: ۱۰۰۶۷۲
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۴ - ۰۷:۵۷ 26 September 2015
تابناک بوشهر: حجت‌الاسلام عیسی راستگو در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر اهرم ضمن تسلیت حادثه منا اظهار داشت: فاجعه حادثه‌ای که در منا اتفاق افتاده بیش از 1300 نفر از مهمانان خداوند و حجاج بیت‌الحرام در کنار خانه خدا در حال انجام مناسک حج جان خود را از دست دادند که متأسفانه تاکنون 131 نفر از هم‌وطنان عزیز ایرانی نیز جز این جان‌باختگان هستند.

امام‌جمعه شهر اهرم تصریح کرد: باخبر شدیم که یکی از مفقودان حادثه منا از حجاج شهرستان تنگستان شهر اهرم است.

راستگو ادامه داد: مسئولیت این حادثه و رخ داد بزرگ متوجه دولت وهابی آل‌سعود است و باید دولت سعودی مسئولیت سنگین این حادثه تلخ را پذیرا باشد و علتش باید برای جهان اسلام روشن کند.

امام‌جمعه اهرم افزود: مدیریت غلط و اقدامات ناشایسته دربار حاکم آل‌سعود عامل و موجب این حادثه شده است و این کار نباید ازنظر دور بماند.

وی خاطرنشان کرد: آل‌سعود ازیک‌طرف مردم مظلوم و مسلمان یمن را به خاک و خون می‌کشد و از طرف دیگر این‌گونه از مهمانان خدا و حجاج بیت‌الحرام پذیرایی می‌کند، سقوط جرثقیل که موجب کشته شدن ده‌ها نفر از حجاج بیت‌الله الحرام شد این دلیلی محکمی بر بی‌کفایتی آل‌سعود در حفظ و حراست از مکان امن الهی است.

راستگو افزود: اگر سقوط جرثقیل حادثه می‌دانستند اما حادثه و فاجعه در صحرای منا اتفاق شاهدان عینی می‌گویند از آل‌سعود ترس اینکه مبادا مسلمانان بخواهند حادثه‌ای ایجاد کنند و تهدیدی برای وهابیت خبیث باشد در مکه نظارت‌های امنیتی خود چند برابر کرده بودند به حدی که حجاج به‌سختی در مسیرهایی که حرکت می‌کردند.

وی خطاب به حاکمان آل‌سعود گفت: اگر عرضه اداره حج ندارید اعلام کنید و اداره امور حج را به کشورهای دیگر مسلمان واگذار کنید شما این‌قدر بی‌کفایت هستید که نمی‌توانید دو میلیون حاجی اداره کنید.

راستگو افزود: در اربعین حسینی بیش از 20 میلیون نفر در امنیت کامل بدون هیچ مشکلی  اعمال خود را انجام  می‌دهند و هیچ آسیبی به کسی نمی‌رسید و اگر هم تهدیدی یا خسارتی متوجه زائران کربلا شود آن‌هم از ناحیه شما آل‌سعود وهابی است.

امام‌جمعه اهرم افزود: آل‌سعود آبروی اسلام را با جنایت خود در حمایت از داعش چهره خشنی از مسلمانان به نمایش می‌گذارد، زمان سلطنت آل‌سعود رو به پایان است همان‌گونه که مقام معظم رهبری فرمودند آل‌سعود در جنگی که علیه مردم مظلوم و بی‌دفاع یمن شروع کردند شکست خواهند خورد.

وی ادامه داد: از رئیس‌جمهور می‌خواهیم در سخنرانی خود در سازمان ملل به این قضایا اشاره و آن‌ها را محکوم و مسئول مستقیم حادثه منا را آل‌سعود و دستگاه بی‌کفایت آل‌سعود معرفی کند.

راستگو از برگزارکنندگان برنامه‌های هفته دفاع مقدس در شهرستان تنگستان ازجمله فرماندار، فرماندهی سپاه، بسیجیان، خانواده معظم و معزز شهدا تقدیر و تشکر کرد.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار