آل سعود کفایت مدیریت حج را ندارد و پذیرفتن مسئولیت این فاجعه توسط دولت سعودی از مهمترین موضوعات مطرح شده در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان‌های بوشهر بود.
کد خبر: ۱۰۰۵۴۰
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۲ 25 September 2015
تابناک بوشهر: حجت‌الاسلام محمد محمدی در خطبه‌های امروز نماز جمعه کاکی با تسلیت به مناسبت فاجعه مصیبت‌بار در منا اظهار داشت: این مصیبت عظیم که با پیام مقام معظم رهبری سه روز عزای عمومی اعلام شد و خیلی از مسلمین و خانواده‌های کشورمان را عزادار کرد قطعا از بی‌کفایتی آل سعود وهابی نشات گرفته است .

وی با بیان اینکه دولت سعودی مسئولیت سنگین خود را در این حادثه تلخ بپذیرد، اضافه کرد: مدیریت غلط و اقدامات ناشایسته‌ای که عامل این فاجعه بوده است نباید از نظر دور بماند.

امام جمعه کاکی با اشاره به پیام رهبر معظم انقلاب به کنگره عظیم حج و هشدارهای آن، تصریح کرد: درمعضلات جهان اسلام از جمله تفرقه و درگیری قومیتی و مذهبی سرانگشت توطئه‏‌گر و تلاش‌‏های ضد اسلامی و ضد انسانی استکبار جهانی مشاهده می‏‌شود.

وی روز سه‌شنبه هفتم مهرماه میلاد حضرت امام علی‌النقی الهادی را تبریک گفت و بیان کرد: تدبیر و نگرش توحیدی و نحوه برخورد صحیح امام هادی(ع) در زمان حکومت عباسیان موجب شد تا دقیق‌ترین معارف توحیدی و اعتقادی را به مسلمانان بشناساند.

محمدی با اشاره به ۹ مهرماه روز همبستگی و همدردی با كودكان و نوجوانان فلسطینی‏ خاطرنشان کرد: فلسطین مسئله اول و اساسی دنیای اسلام است و نباید این موضوع به دست فراموشی سپرده شود.

وی با گرامیداشت دهه امامت و ولایت، ادامه داد: آیات فراوانی در قرآن كریم وجود دارد كه به صورت مستقیم و غیرمستقیم می‌توان به آن‌ها برای اثبات ولایت و امامت امیرمؤمنان علیه السلام استناد كرد.

بی کفایتی آل سعود در مدیریت حج

حجت‌الاسلام حسن مصلح در خطبه‌های نماز جمعه برازجان نیز با اشاره به کشته‌شدن تعداد زیادی از مسلمانان در حادثه منا اظهار داشت: این حادثه تاسف‌بار را به همه مردم مسلمان جهان تسلیت عرض می‌کنیم.

امام جمعه برازجان با اشاره به کشته‌شدن بیش از یک‌هزار نفر در این حادثه، خاطرنشان کرد: ۱۳۰ ایرانی در این حادثه جان خود را از دست دادند که نمونه ای از بی‌کفایتی آل سعود است.

وی به برخی از بی‌کفایتی‌های آل سعود در مدیریت حج اشاره کرد و افزود: از جمله این حوادث می‌توان به کشتار حجاج ایرانی در سال ۶۶، کشتارهای متعدد در رمی جمرات، آتش‌سوزی در منا، سقوط هتل هشت طبقه در مکه، سقوط جرثقیل و کشته‌های اخیر اشاره کرد.

حجت‌الاسلام مصلح با تاکید بر اینکه باید فکری اساسی به حال مدیریت حج صورت بگیرد، اضافه کرد: آل سعود عرضه و لیاقت و کفایت و مدیریت حرمین شریفین را ندارند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به دهه امامت و ولایت اشاره کرد و ادامه داد: اعمال بسیار ارزشمندی به مناسبت غدیر توصیه شده که از جمله می‌توان به برگزاری جشن و مهمانی، ملاقات با یکدیگر و مصافحه، تحکیم بیعت با ولایت، انتظار فرج و ... اشاره کرد.

امام جمعه برازجان با بیان اینکه ۴۰ درصد از عوامل مرگ و میر در ایران مشکلات قلبی استع بر لزوم تجه به این موضوع تاکید کرد و افزود: باید برای سالم‌نگه‌داشتن قلب به وضعیت تغذیه، ورزش‌، تحرک، استرس و . . . توجه ویژه شود.

سپاه خاری در چشم دشمن است

حجت‌الاسلام سید علی هاشمی‌نژاد نیز در خطبه‌های امروز نماز جمعه عسلویه اظهار داشت: دل‌های ما از حادثه منا محزون است و لذا این ایام فرخنده و اعیاد بزرگ را تبریک می‌گویم  و مصیبت درگذشت شهادت‌گونه جمعی از حجاج را تسلیت عرض می‌کنم.

امام جمعه عسلویه افزود: برتری حضرت علی بر دیگران کاملا مشهود است و هر پیامبری برای اثبات نبوت معجزه‌ای دارد و معجزه علمی پیامبر ما قرآن است و یکی از امور مجزه‌گونه‌اش وجود تربیت شده دامان پیامبر حضرت علی(ع) است.

وی با بیان اینکه علمای بزرگ شیعه و سنی برتری و فضایل بی شماری را برای آن حضرت برشمردند، خاطرنشان کرد: پیامبر به ایشان فرمود که مومن دشمن تو نمی‌شود و منافق هم دوستت نمی‌شود، معیار ایمان حب و بغض علی است.

هاشمی‌نژاد افزود: مقام معظم رهبری در دیدار فرماندهان سپاه بیاناتی داشتند و سپاه را مظهر اقتدار و چشم دانسته و گفتند که درخشش سپاه درتمام میادین چشم گیر است و کارنامه سپاه درخشنده نورانی و قابل تحسین است.

وی با بیان اینکه سپاه یک موجود بینا هم در داخل کشور و هم در بعد بین‌المللی ناظری زنده است، گفت: دوستان سپاهی به خود ببالند که ولی امر مسلمین از آنان راضی است و این گونه از آنها تمجید می‌کند؛ مراقب باشید روز به روز بر عزت و شوکت سپاه بیافزایید و خاری درچشم دشمنان باشید.

دولت‌های اسلامی برگزاری حج را از سعودی‌ها بگیرند

امام جمعه عسلویه با گرامیداشت سالروز حصر آبادان، بیان کرد: رزمندگان به فرمان حضرت امام لببک گفتند و حصر آبادان را شکستند و به شهدا این عملیات درود می‌فرستم.

وی با گرامیداشت هفته دفاع مقدس، افزود: این مقطع تاریخی که باعث سربلندی و عزت ملت ایران شد هرگز فراموش نخواهد شد.

هاشمی‌نژاد با تشکر از برگزار کنندگان برنامه های این هفته از جمله ستاد هفته دفاع مقدس در منطقه چهارم و ناحیه مقاومت و مسئولان اجرایی و مردم ولایتمدار عسلویه، گفت: مردم در این برنامه ها حضور فعال دارند و خاطرات دفاع جانانه شهدا و رزمندگان و جانبازان را زنده می‌کنند.

وی با تسلیت به مناسبت حادثه منا، افزود: بی کفایتی و بی مسئولیتی حکام سعودی باعث این حادثه دردناک شد. دست آل سعود در دست آمریکا و صهیونیست ها است و بعید نیست در این فجابع مکه تعمدی در کار باشد.

وی با بیان اینکه آل سعود بی‌لیاقتی خودشان را نشان دادند، اظهار داشت: دولت‌های اسلامی باید تدبیر کنند و برگزاری حج را از سعودی‌ها بگیرند و چند کشور اسلامی این مسئولیت را برعهده بگیرند و نباید ساکت بود.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار