میزان تخلیه و بارگیری کالا در نیمه نخست امسال؛
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: در نیمه نخست امسال 52 میلیون تن کالا در بندرهای این استان تخلیه و بارگیری شد./استان بوشهر در سال های اخیر با 43.3 درصد بیشترین سهم حمل ونقل دریایی کشور را داشته و جایگاه نخست را از آن خود کرده است.
کد خبر: ۱۰۵۱۴۴
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۴ 03 October 2015
تابناک بوشهر: محمد راستاد روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: از این میزان تخلیه و بارگیری دو میلیون و 308 هزار و 485تن کالا از بندر بوشهر با 17 درصد کاهش، 35 میلیون تن از خارگ بدون تغییر، 14میلیون و 300 هزار تن از عسلویه با سه درصد کاهش و 51هزار و 171 تن از گناوه با 36 درصد افزایش همراه بوده است.

وی اضافه کرد: همچنین در این مدت میزان تخلیه و بارگیری کانتینری در عسلویه 131هزار تی ای یو 8 درصد و گناوه نیز با سه هزار و 302 تی ای یو و 60 درصد افزایش داشته است.

راستاد اظهارکرد: همچنین از این میزان شش میلیون و 800 هزار تن کالای غیرنفتی است که آمارها نشان می دهد استان بوشهر با دارا بودن سهم 13.8 درصدی در این بخش جایگاه سوم را در کشور به خود اختصاص داده است.

وی بیان کرد: استان بوشهر در سال های اخیر با 43.3 درصد بیشترین سهم حمل ونقل دریایی کشور را داشته و جایگاه نخست را از آن خود کرده است.

راستاد افزود: در نیمه نخست امسال میزان تردد انواع شناورها شامل ناوگان منطقه ای و کشتی های اقیانوس پیما در بندرهای استان بوشهر یکهزار و 600 تردد ثبت شد که بیشترین حجم تردد مربوط به کشتی های اقیانوس پیماست.

وی در باره رسوب کانتینری در استان بوشهر گفت: براساس استانداردهای بین المللی رسوب کالا در بندرهای این استان کمتر از 10 روز ولی میانگین میزان رسوب کانتینری در این استان 30 روز است که با برنامه ریزی و تعاملاتی که با صاحبان کالا و سایر دستگاه های دولتی که در ترخیص کالا نقش دارند انجام شده است، تلاش می شود میزان رسوب را کاهش دهیم.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر درمورد توسعه همکاریها و تعاملات بین المللی بندر بوشهر پس از بهبود سیاست خارجی کشور افزود: در ماههای اخیر سه هیات تجاری خارجی در حوزه دریا و کشتیرانی با سفر به بوشهر از ظرفیت های بنادر بوشهر دیدن کردند.

راستاد اضافه کرد: مجموعه کافت شیپ(زیرمجموعه یورو گیت آلمان) که مجموعه ای شناخته شده در حوزه ترمینال کانتینری اروپاست تفاهم نامه همکاری با بندر بوشهر امضا کرد و تلاش می شود شاهد توسعه همکاری و تعاملات بیشتری در این زمینه باشیم.

وی اظهار کرد: همچنین مسئولانی از شرکت کشتیرانی بان های تایوان به عنوان ششمین شرکت کشتیرانی در دنیا به بوشهر سفر و به همکاری و سرمایه گذاری در این بندر اظهار تمایل کردند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بیان کرد: همچنین هیاتی از شرکت کشتیرانی مدیترانه msc بعنوان دومین خط کشتیرانی جهان به بوشهر سفر کردند و زمینه همکاری خوبی برای خطوط کانتینری فراهم شد و بررسی های لازم در مورد چگونگی سرمایه گذاری در بندر بوشهر صورت گرفت.

وی در مورد خرید کشتی جدید مسافری جزیره خارگ که در تعهد وزارت نفت است گفت: سرمایه گذار خصوصی پروژه از سوی استانداری معرفی شد و مراحل نهایی در ارتباط با چگونگی اختصاص منابع نفت به این منظور دردست اجراست که انتظار می رود بزودی تعیین تکلیف شود.

راستاد با اشاره به آغاز بکار یک فروند شناور جدید مسافری در خط خارگ - بوشهر در هفته گذشته از سوی بخش خصوصی بیان کرد: با افزایش شناورها در این مسیر، چشم انداز روشنی برای افزایش سفرها و گردشگری دریایی قایل هستیم.

وی یادآور شد: بندر بوشهر به لحاظ طول سواحل، حجم حمل ونقل دریایی و تعداد دریانوردان یکی از شاخص ترین ومهمترین استانهای ساحلی کشور است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر اظهارکرد: این استان با وجود 52 هزار و 136 فقره گواهینامه دریانوردی مربوط به ناوگان تجاری و صیادی که از سوی اداره کل بنادر و دریانوردی استان صادر شده است، آمار بیشترین دریانورد را در بین استان های ساحلی کشور داراست.

راستاد بیان کرد: شمار موتور لنج های ثبت شده در استان بوشهر سه هزار و 68 فروند است که از این تعداد یکهزار و 864 فروند آن پس از سال 85 به عنوان شناورهای فعال محسوب می شوند.

وی افزود: همچنین در بندرهای این استان دو هزار و 248 شناور صیادی، 453 شناور باری فلزی، 140 یدک کش، 120 فروند کشتی صیادی، یکهزار و 686 فروند کشتی تفریحی و دو هزار و 566 قایق صیادی وجود دارد.

راستاد با بیان اینکه استان بوشهر در بخش صنایع دریایی جزء استان های پررونق است گفت: از 20 کارگاه شناورسازی این استان 15 کارگاه آن فعال هستند و با توجه به توسعه ای که اتفاق افتاده شاهد ساخت یدک کش و انواع شناورهای فلزی در این کارگاهها هستیم.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار