فرماندار جم:
فرماندار جم گفت: محمد خندان و محمد کامل، دو جان‌باخته حادثه منا شهرستان جم در گلزار شهدا خاکسپاری می‌شوند.
کد خبر: ۱۰۵۳۳۱
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۱ 03 October 2015
فتح‌الله نوروزی بعد از ظهر امروز در نشست با روحانیون جم با تسلیت درگذشت بیش از 4 هزار زائر ایرانی در واقعه تلخ منا اظهار داشت: متاسفانه دو تن از زوار شهرستان جم نیز در این واقعه جان خود را از دست دادند که هم به خانواده این دو عزیز و هم به مردم شهرستان تسلیت می‌گویم.

فرماندار جم با بیان اینکه پیکر مطهر این دو جان باخته واقعه منا در روزهای آتی به شهرستان منتقل می‌شود گفت: با حضور مردم ولایتمدار شهرستان، پیکر مطهر این دو مرحوم در گلزار شهدای جم به خاک سپرده می‌شود.

وی در ادامه به نقش بزرگ روحانیت در تحولات ایران و جهان اشاره و اظهار کرد: روحانیون هم در پیروزی انقلاب اسلامی و هم در دفاع مقدس پیشگام بودند و درایت امام امت به عنوان یک روحانی، انقلاب اسلامی را از گردنه سخت انقلاب و دفاع مقدس عبور داد.

نوروزی اضافه کرد: هم‌اکنون نیز رهبری کشور و مدیریت اجرایی کشور را دو روحانی به عهده دارند که نشان می‌دهد مردم به روحانیت اعتمادی وثیق و ناگسستنی دارند و این از افتخارات کشور است.

فرماندار جم با تاکید بر اینکه هرکس با روحانیت مشکل دارد قطعا با اسلام مشکل دارد خاطرنشان کرد: روحانیون مروجین دین مبین اسلام هستند و تبلیغ دین افتخار بزرگی است که به روحانیت عنایت شده است.

وی شهرستان جم را از لحاظ فرهنگی و اجتماعی با شرایط ویژه و خاص دانست و تصریح کرد: جم میزبان اقشار مختلف مردم با سلایق، فرهنگ‌ها و دیدگاه‌های مختلف است و از این منظر کار روحانیون نیز بسیار خطیر است.

نوروزی از جم به عنوان شهرستانی با فرهنگ غنی یاد کرد و افزود: روحانیون باید از ظرفیت موجود فرهنگی در شهرستان در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی به ویژه در نسل جوان استفاده کنند.

وی نقش روحانیون را در احیای اعتماد مردم به دولت و نظام بسیار موثر دانست و تاکید کرد: روحانیون باید در محافل و مجالس همدلی و همزبانی را به عنوان شعار مهم و کلیدی توسعه همه جانبه کشور تبیین کنند و با ارائه خدمات دولت، مسیر را برای احیای هر چه بیشتر اعتماد مردم به نظام و دولت هموار کنند.

فرماندار جم طرح تحول نظام سلامت، ثبات نسبی اقتصاد پس از رکود بالای سال‌های گذشته، توجه ویژه به حوزه جوانان و سیاست خارجی را از دستاوردهای مهم دولت برشمرد و اظهار امیدواری کرد با همراهی و حمایت همه اقشار جامعه به ویژه روحانیون گام‌های بیشتری در راستای کاهش مشکلات مردم برداشته شود.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار