امام جمعه بوشهر:
چهار اصل خود شناسی ضعف و قوت، فرصت‎ها و تهدیدهایی است که ممکن است انسان در آن دچار لغزش شود، بنابراین باید این چهار اصل به خوبی شناخته شود.
کد خبر: ۱۰۸۲۱۱
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۳ 08 October 2015
تابناک بوشهر: امام جمعه بوشهر با بیان اینکه درس اخلاق در حوزه‌های علمیه بیشتر مورد توجه قرار گیرد‌ گفت: طلاب مدارس علمیه استان بوشهر باید توجه ویژه‌ای به درس اخلاق داشته باشند چراکه درس اخلاق خود شناسی و خدا شناسی را افزایش می‎دهد.

آیت‎الله غلامعلی صفایی بوشهری ظهر امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه الزهراء(س) بوشهر با بیان حدیثی از امیرالمومنین(ع) که می‎فرماید «هیچ حرکتی نمی‎توانید انجام دهید مگر آن که از قبل نسبت به آن شناخت داشته باشید» اظهار داشت: نخستین اصل خودشناسی اخلاق است و هرانسانی برای موفقیت در اخلاق، نیاز به ساختار محکمی دارد و آن خداشناسی و خود شناسی است.

امام‌ جمعه بوشهر با تاکید بر شناخت اصول خود شناسی افزود: چهار اصل خود شناسی ضعف و قوت، فرصت‎ها و تهدیدهایی است که ممکن است انسان در آن دچار لغزش شود، بنابراین باید این چهار اصل به خوبی شناخته شود.

صفایی بوشهری خاطرنشان کرد: بسیاری از کسانی که در صدر اسلام زحمت کشیدند در اثر خباثت درون، تمام زحمت‎های خود را هدر دادند؛ پس باید رذیلت‎های خود را بشناسید و به صورت آرام از درون خود خارج کنید.

نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر با تاکید حضور طلاب  در کلاس‎های اخلاق، گفت: یکی از بزرگترین فرصت‎ها حضور در کلاس اخلاق و بهره‎مندی از این کلاس‎ها است و می‎تواند یکی از بهترین نعمات در زندگی باشد که نصیب هرکسی نمی‎شود.

وی با بیان اینکه درس اخلاق در حوزه‌های علمیه بیشتر مورد توجه قرار گیرد‌ بیان کرد: طلاب مدارس علمیه استان بوشهر باید توجه ویژه‌ای به درس اخلاق داشته باشند چراکه  درس اخلاق خود شناسی و خدا شناسی را افزایش می‎دهد.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار