امام جمعه بوشهر گفت: با توجه به نقش مهم استفاده از کالاها و محصولات استاندارد در سلامتی جامعه، فرهنگ استفاده از محصولات استاندارد در جامعه ترویج شود.
کد خبر: ۱۱۴۱۹۲
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۵ 18 October 2015
تابناک بوشهر: آیت‎الله غلامعلی صفایی بوشهری ظهر امروز در نشست با مسئولان و کارکنان اداره کل استاندارد استان بوشهر ضمن تسلیت ایام سوگواری شهادت امام حسین (ع) و یاران باوفایش و قدردانی از خدمات کارکنان اداره استاندارد استان بوشهر اظهار داشت: استاندارد، نماد سالم‌سازی، سلامت کار، کالا و مایه‌ اعتماد مردم به این دو امر است.

وی با بیان اینکه خدمات و فعالیت‎های حوزه استاندارد سبب رشد، پیشرفت و توسعه می‎شود گفت:  فعالیت در این زمینه آرامش و اعتماد در جامعه به همراه می‎آورد.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر تصریح کرد: استاندارد یک کار دو سویه ایجاد می‎کند که ضمن تأیید محصول، کار و بررسی کیفیت کالا  مایه‌ اعتماد مردم به کار و کالای موجود می‌شود.

صفایی بوشهری کار اداره استاندارد را یک کار نظارتی و حاکمیتی دانست و افزود: فعالیت اداره کل استاندارد تنها به حوزه پایش و نظارت و حاکمیت محدود نمی‎شود بلکه عملکرد آنها هم مایه پیشرفت و تولید محصولات و کارهای دانش بنیان می‎شود و هم اینکه زمینه رشد صنعتی  فراهم می‎کند.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه خدمات اداره کل استاندارد مایه اعتماد مردم به کار و کالا در محیط زندگی و مایه آرامش و آسایش اجتماعی می‎شود گفت: فعالیت‎های این حوزه  سبب جلوگیری از ضرر و زیان‎هایی که جامعه به خاطر هزینه کردن برای کار و کالای غیر استاندارد پرداخت می‎کند می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه کالاهای غیر استاندارد لطمات عمده‎ای به جامعه وارد می‎کند بیان کرد: متأسفانه کمیت‎ها و استانداردها فدای انبوه‌سازی‎ها شده و این سبب عرضه محصولات و کارهای غیر استاندارد و ضعیف، ایجاد لطمه به اقتصاد، توقف پیشرفت و توسعه و از آن طرف کم شدن اعتماد عمومی می‎شود.

صفایی بوشهری افزود: نگاه‎های مردم از فضاهای ملی به سمت فضاهای فراملی معطوف شده که نتیجه آن استفاده از محصولات خارجی است و این یک ضرر عمده در طول تاریخ ایران بوده است.

وی با بیان اینکه استاندارد یک عنصر مهم و مُهر تأییدی بر کار و کالا و مایه اعتماد داخل و آرامش است افزود: تا پیش از انقلاب نگاه همه مردم به کالای خارجی بود و این یکی از سیاست‎های جهان استکبار بخاطر چپاول ثروت جامعه و تسلط بر بازارهای ثروت افزا بوده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر خاطرنشان کرد: بعد از انقلاب با نگاه‌هایی که امام راحل و رهبر معظم انقلاب اسلامی داشته‎اند در حوزه اقتصاد مقاومتی که یکی از ارکان آن، استانداردسازی کار و کالا است کارهای خوبی صورت گرفته است.

وی اقتصاد مقاومتی را به معنای اتکاء به درون دانست و اظهار داشت: اگر کالا و کار داخلی ضعیف و بی کیفیت باشد اقتصاد لطمه بسیار شدید می‎بیند به همین سبب باید بر روی استانداردسازی کار و کالای داخلی که یکی از ارکان مهم اقتصاد مقاومتی است عنایت ویژه داشته باشید.

صفایی بوشهری تصریح کرد: اگر کالای داخلی دارای استانداردهای لازم باشد قطعاً مردم به سمت کالای خارجی نمی‎روند به همین سبب باید بر روی استاندارها بسیار دقت کرد و با نگاه دقیق و علمی و نظارت پیگیر و عمیق کیفیت کار و کالا بالا رود.

امام جمعه بوشهر تاکید کرد: در روند اقتصاد مقاومتی باید گذشته از تحول در شکل و سیستم‎های کالا، باید به طور مداوم بروزرسانی و استاندارد آن بالاتر رود و قدرت رقابت را از کشورهای خارجی گرفته شود.

وی با بیان اینکه مردم باید در زمینه استانداردسازی کار و کالا مطالبه داشته باشند، تاکید کرد: با توجه به نقش مهم استفاده از کالاها و محصولات استاندارد در سلامتی جامعه فرهنگ استفاده از محصولات استاندارد در جامعه ترویج شود.

امام جمعه بوشهر افزود: باید بر روی استانداردها، سلامت و کیفیت کالاها دقت شود و در این زمینه باید فرهنگ‌سازی صورت گیرد.

صفایی بوشهری بیان کرد: باید قبل از ورود محصول به بازار از لحاظ استاندارد بررسی شود که در غیر این صورت سبب عدم اعتماد در خرید کالا می‌شود.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار