مراسم تعزیه سنتی تاسوعای حسینی در آبپخش با حضور باشکوه مردم برگزار شد.
کد خبر: ۱۱۶۸۷۰
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۲ 23 October 2015
تابناک بوشهر: عد از ظهر امروز تعزیه سنتی آبپخش با سابقه بیش از 180 سال با حضور جمع کثیری از مردم و مسئولان و عزاداران حسینی برگزار شد.

بر اساس این گزارش، تعزیه تاسوعای حسینی آبپخش با موضوع جانبازی و ایثارگری و فداکاری حضرت عباس (ع) برگزار شد و تمام حاضران را تحت تأثیر قرار داد.

نحوه به شهادت رسیدن حضرت ابوالفضل العباس (ع) در این تعزیه سنتی به زیبایی به تصویر کشیده شد و تصاویری به یادماندنی از شجاعت و ایثار سقای دشت کربلا به نمایش درآمد.

پیشکسوت تعزیه آبپخش در حاشیه برگزاری این تعزیه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: تعزیه چم درواهی و آبپخش سابقه بسیار زیادی دارند و نزدیک به 2 قرن است که این مراسم برگزار می‌شود.

مشهدی بهرام رضایی که سابقه 80 ساله در نقش‌‌آفرینی در تعزیه دارد، افزود: هنگامی که در تعزیه حضور پیدا می‌کنم، حس و حال معنوی بسیار ارزشمندی پیدا کرده و همیشه به یاد دوران پرافتخار نقش‌آفرینی در تعزیه هستم.

این پیشکسوت تعزیه بیان کرد: در زمان‌های دور در اطراف درختان شهابی، کبکاب و نخلستان‌های چم درواهی نسبت به برگزاری تعزیه اقدام می‌کردیم که استقبال خوبی نیز به عمل می‌آمد.

وی یادآور شد: هم‌اکنون با دیدن جوانان و بزرگانی که در تعزیه نقش‌آفرینی می‌کنند، به یاد دوران حضور در تعزیه حس و حال عجیبی پیدا می‌کنم.

این پیشکسوت تعزیه استان بوشهر گفت: امیدواریم مسئولان نسبت به تقویت گروه‌های مذهبی و تعزیه اهتمام ورزند تا مشکلی نداشته باشند.

بر اساس این گزارش، تعزیه عاشورای حسینی نیز فردا در میدان امام حسین (ع) آبپخش برگزار می‌شود.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار