ائمه جمعه شهرستان‌های استان بوشهر اعلام کردند: دستورالعمل رهبر معظم انقلاب اسلامی باید مورد توجه قرار گیرد تا امکان نفوذ آمریکا و ایادیش به عرصه‌های مختلف نظام اسلامی وجود نداشته باشد.
کد خبر: ۱۱۶۸۸۰
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۷ 23 October 2015
تابناک بوشهر: حجت‌الاسلام حسن مصلح امام جمعه برازجان در خطبه‎های نماز جمعه این شهرستان، ضمن تسلیت ایام تاسوعا و عاشورای حسینی اظهار داشت: سوگواران حسینی باید ازحضرت ابوالفضل(ع) پیام عهد به پیمان، دینداری، ولایت‎مداری، استکبار ستیزی بیآموزند.

خطیب نماز جمعه برازجان با تاکید بر توجه به فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر خاطر نشان کرد: یکی ازاهداف سیدالشهدا(ع) در قیام عاشورای حسینی احیای امر به معروف و نهی از منکر است که سوگواران حسینی نسبت به ترویج و اجرایی شدن این فریضه احساس مسئولیت کنند.

وی با اشاره به نامه مهم رهبر معظم انقلاب اسلامی در زمینه پروژه برجام به رئیس جمهور تاکید کرد: این دستورالعمل باید مورد توجه قرار داشته باشد تا امکان نفوذ آمریکا و ایادیش به عرصه‌های مختلف نظام اسلامی وجود نداشته باشد.

امام جمعه برازجان با بیان اینکه دشمنی با آمریکا پایان پذیر نیست افزود: آمریکا مترصد این است که از هر موقعیت و منفذی تحریم جدیدی ارائه کند که دراین عرصه مسئولان باید هوشیار باشند.

مصلح با تاکید بر مد نظر قرار دادن الزامات رهبر معظم انقلاب اسلامی بیان کرد: پذیرش برجام  تو سط رهبر معظم انقلاب اسلامی با قیدهایی که اعلام فرمودند به همه دولت مردان اعلام شد که لازم است مجریان برجام بدانند که هنوز دشمن اصلی و شماره یک ما آمریکا است .

خطیب نماز جمعه برازجان با اشاره به اینکه توجه به اقتصاد مقاومتی مشکلات جامعه را کاهش می‌دهد گفت: استفاده از ظرفیت‌های داخلی زمینه اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی را فراهم می‎کند که مسئولان باید در گسترش اقتصاد مقاومتی بیشتر تلاش کنند.

امام جمعه برازجان با اشاره به یازدهم محرم روز به اسارت گرفتن زن‌ها، کودکان و بستگان سید الشهدا(ع) و روز تجلیل از ایثارگران و آزادگان خاطرنشان کرد: ما از صدر اسلام تاکنون هرچه داریم به برکت خون شهدا و فداکاری ایثارگران است که لازم است از آزادگان دوران دفاع مقدس به سبب پایداری، مقاومت و صبوری آنها قدردانی کرد.

خطیب نماز جمعه عسلویه: نامه مهم و تاثیرگذار رهبر معظم انقلاب در زمینه پروژه برجام فصل الخطاب توافق هسته‌‎ای بود

امام جمعه عسلویه نیز در خطبه‌های نماز جمعه این شهر با تسلیت ایام تاسوعا و عاشورای حسینی از مردم ولایتمدار در برگزاری باشکوه مراسم سوگواری و عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین(ع) قدردانی کرد.

حجت‌الاسلام سید علی هاشمی‌نژاد با تاکید بر الگو و اسوه قرار دادن حضرت ابوالفضل(ع) در عهد به پیمان و وفا افزود: مهم‌ترین درس روز تاسوعای حسینی ولایت‎مداری حصرت ابوالفضل‌العباس(ع) است که این مهم‌ترین آموزه برای عزداران حسینی است.

وی بااشاره به نامه رهبر معظم انقلاب اسلامی به رئیس جمهور در زمینه توافق هسته‌ای بیان کرد: این نامه مهم و تاثیرگذار در زمینه پروژه برجام فصل الخطاب توافق هسته‌‎ای بود.

خطیب نماز جمعه عسلویه با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی دراین نامه چهره شیطانی آمریکا را معرفی کردند خاطرنشان کرد: همانگونه که رهبر معظم انقلاب اسلامی بیان کردند آمریکا درهمه عرصه‌ها رویکردی با نظام اسلامی دشمنی دارد و رئیس جمهورباید درتمامی عرصه‌های دیپلماسی نگاه تیزبینانه‌ای به رفتارهای دشمنان ایران اسلامی به ویژه آمریکا داشته باشد.

هاشمی‌نژاد با بیان اینکه رهبر معظم  انقلاب اسلامی در این نامه، برجام را با ذکر الزاماتی تایید کردند تصریح کرد: در توافق هسته‌ای و برجام موضع رهبر معظم انقلاب، ملت، دولت و همه قوا همسو و یکنواخت است.

وی با بیان اینکه مرگ بر آمریکا شعار ملت، دولت و سایر قوا است افزود: این شعار ماهیت و هویت جمهوری اسلامی است که سبب خصومت دشمنان شده و ملت ایران به سادگی دست از این هویت بر نمی‌دارد.

امام جمعه عسلویه با اشاره به روز تجلیل از اسرا و مفقودان افزود: آزادگان سرافراز ایران اسلامی با تاسی از اسرای قیام عاشوری حسینی به ویژه درس ایستادگی حضرت زینب(س) درمقابل دشمن بعثی مردانه مقاومت کردند.

هاشمی‌نژاد بااشاره به تجمع بزرگ عاشورائیان در عسلویه بیان کرد: سوگواران حسینی در شهرستان عسلویه اعم از شیعه و سنی در مراسم‎های دهه نخست ماه محرم حضوری پرشور و شعوری داشتند که فردا در تجمع عاشورائیان در مصلای نماز جمعه عسلویه باردیگر این شور و وفاداری را به منصه ظهور می‎رسانند.

وی تاکید کرد: دراین همایش بزرگ عاشورائیان همه هیئت‌ها و عزاداران بعد از مراسم‎های عزاداری و سوگواری در منطقه خود بصورت یکپارچه در تجمع عاشورائیان شرکت و پس از برپایی عزاداری و سوگواری در مراسم نماز ظهر عاشورای حسینی شرکت می‌کنند.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار