نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی از ساخت یادمان فایز دشتی شاعر دوبیتی سرای جنوب ایران و مرحوم آیت الله حاج میرزا احمد دشتی نجفی از علمای برجسته این دیار در شهر کاکی خبر داد.
کد خبر: ۱۱۷۵۸۲
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۸ 25 October 2015
تابناک بوشهر: حجت الاسلام سید محمد مهدی پور فاطمی اظهار داشت: شهرستان دشتی دارای علما و مشاهیر بنامی بوده که نیاز است بیشتر به نسل جوان معرفی شود.

وی افزود: با پیشنهاد اداره فرهنگ و ارشاد بخش کاکی، ساخت یادمان فایز دشتی شاعر دوبیتی سرای جنوب ایران و مرحوم آیت الله حاج میرزا احمد دشتی نجفی از علمای برجسته این شهرستان از طریق وزارت نفت پیگیری شد که به‌زودی اعتبار آن تخصیص پیدا خواهد کرد.

نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی در ادامه اعتبار این یادمان را دو میلیارد ریال عنوان کرد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد بخش کاکی نیز گفت: هویت‌سازی برای پاسداشت مفاخر و ظرفیت‌های انسانی هر منطقه نقش بی‌بدیلی را در ایجاد اعتماد و خود باوری در نسل جوان داشته و زمینه‌ساز ارتقای اخلاق اجتماعی و فرهنگ پروری جوامع است.

ابوذر بهرامی افزود: کاکی شهری است که از دیر باز مهد عالمان، فرهیختگان و مشاهیر طراز اول بوده و در طول سالیان گذشته به‌دلیل عدم معرفی شایسته و اثر بخشی نتواسته‌ایم به نحو مطلوب برای آینده‌سازی نسل جوان و همچنین زمینه‌سازی برای پرورش و ارتقای جامعه مثمر ثمر عمل کنیم.

وی بیان کرد: این اداره با رصد ظرفیت‌های انسانی منطقه و مشورت با فرهنگیان و صاحب نظران پیشنهاد ساخت یادمان فایز دشتی شاعر دوبیتی سرای جنوب ایران و مرحوم آیت‌الله حاج میرزا احمد دشتی نجفی از علمای برجسته این شهرستان در شهر کاکی را مطرح کرد که با پیگیری‌های نماینده دشتی و تنگستان در مجلس این امر مهم تحقق یافت.

بهرامی همچنین از پیگیری اهدای زمین توسط شهرداری و شورای شهر کاکی برای ساخت یادمان خبر داد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار