امام جمعه بوشهر:
امام‌جمعه بوشهر گفت: با توجه به اینکه تنها نیروگاه اتمی کشور در استان بوشهر مستقر است ساخت و راه‌اندازی بیمارستان هسته‌ای در این استان ضروری است.
کد خبر: ۱۱۸۲۸۲
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۲ 26 October 2015
تابناک بوشهر: آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری صبح امروز در نشست با اعضای پدافند غیرعامل استان بوشهر با اشاره به اینکه فرهنگ پدافند غیرعامل در استان بوشهر ترویج یافته است اظهار داشت: پدافند غیرعامل استان بوشهر در چند سال اخیر فرهنگ‌سازی شده و آموزش‌ها متناسب با هندسه استان ارائه شده است.

وی با بیان اینکه مقوله پدافند غیرعامل و استراتژیک آن در عرصه‌های نظامی وپیشگیری از خطر بسیار مهم است تصریح کرد: دشمن قبل از تهاجم یکی از وظایف مهم آن طراحی امنیت و راه‌های پیشگیری از خطر است که این مهم در پدافند غیرعامل نهفته قرار دارد.

نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر، با تاکید برتوجه به پدافند غیرعامل در ساخت بنا گفت: پدافند غیرعامل در عرصه معماری بسیار مهم و تأثیر گذار است چراکه رعایت این مهم در مواقع بحران و خطر می‌تواند از مشکلات پیشگیری کند.

صفایی بوشهری، با تاکید بر طراحی سند چشم‌انداز پدافند غیرعامل استان بوشهر افزود: در این حوزه ضمن برنامه‌ریزی دقیق و دانش‌بنیان باید سند چشم‌انداز استان بوشهر طراحی و بومی‌سازی شود.

وی با بیان اینکه استان بوشهر در عرصه پدافند غیرعامل جزو سه استان نخست کشور است بیان کرد: استان بوشهر ضمن اینکه طولانی‌ترین مرز دریایی با خلیج‌فارس دارد از ظرفیت‌های مهم انرژی و استراتژیک بهره‌مند است که باید پدافند غیرعامل در حوزه‌های مختلف این استان طراحی و بومی‌سازی شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر تاکید کرد: با توجه به نقشه جغرافیای استان بوشهر باید در عرصه پدافند غیرعامل نقشه آمایش و نقشه راه طراحی و اجرایی شود.

صفایی بوشهری با بیان اینکه در پدافند غیرعامل سرعت ومدیریت نقش اساسی ایفا می‌کند گفت: در استان بوشهر باید با برنامه‌ریزی دقیق ضعف‌های پدافند غیرعامل را پوشش داده و طراحی نوین شود.

امام‌جمعه بوشهر با تاکید بر ترویج فرهنگ‌سازی پدافند غیرعامل بیان کرد: فرهنگ‌سازی عمومی و تخصصی باید در پدافند غیرعامل ویژه در نظر گرفته شود.

وی با اشاره به نقش مهم رسانه‌ها در ترویج فرهنگ پدافند غیرعامل تصریح کرد: باید فرهنگ‌سازی و آموزش عمومی و تخصصی با مشارکت صداوسیما و آموزش‌وپرورش انجام شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر با تاکید بر توجه به ساخت بیمارستان هسته‌ای در استان بوشهر خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه تنها نیروگاه اتمی کشور در استان بوشهر مستقر است ساخت و راه‌اندازی بیمارستان هسته‌ای در این استان ضروری است.

صفایی بوشهری با بیان اینکه امنیت و ایجاد حمل‌ونقل هوایی و زمینی باید مورد توجه پدافند غیرعامل باشد افزود: مدیریت پدافند غیرعامل باید در حوزه اجرا ومیدانی تقویت شود چراکه پدافند غیرعامل مکمل پدافند عامل است.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار