طی هفت‌ماه نخست امسال؛
رئیس اداره بندر و دریانوردی خارگ از تخلیه و بارگیری بیش از ۴۱ میلیون تن کالای نفتی و غیرنفتی در هفت ماهه اول سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۱۲۰۱۰۲
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۰ 29 October 2015
تابناک بوشهر: بهمن نکیسا در گفتگو با مهر در خصوص عملکرد بندر خارگ طی هفت ماهه ابتدایی سال جاری اظهار کرد: طی این مدت، در مجموع ۴۱ میلیون و ۹۲۶ هزار و ۱۰۴ تن کالای نفتی و غیر نفتی در خارگ تخلیه و بارگیری شد.

وی ادامه داد: از مجموع عملیات انجام شده در این بندر طی هفت ماه اول سال جاری، ۴۱ میلیون و ۶۴۱هزار و ۸۸۵ تن مربوط به کالاهای نفتی و ۲۸۴ هزار و ۲۱۹ تن به مواد غیر نفتی اختصاص دارد.

نکیسا اضافه کرد: طی این مدت یک‌هزار و ۵۲۵ فروند شناور در این بندر تردد داشته‌اند که ۴۷۲ فروند آنها بالای هزار تن و یک هزار و ۵۳ فروند زیر هزار تن است که بیانگر رشد ۶.۹ درصدی نسبت به مدت مشابه در سال قبل است.

وی بیان کرد: طی مدت یاد شده، در زمینه جابجایی مسافر نیز بیش از ۱۱۳ هزار و ۷۰۶ هزار نفر مسافر در مسیرهای دریایی خارگ - بوشهر و خارگ - گناوه جابجا شده‌اند که در این حوزه نیز شاهد افزایش ۱۱.۶ درصدی نسبت به مدت مشابه سال ۹۳ هستیم.

رئیس اداره بندر و دریانوردی خارگ اضافه کرد: در حال حاضر سه فروند شناور با ظرفیت ۳۰۰ صندلی که توسط بخش خصوصی خریداری شده‌اند، در جابجای مسافر در مسیر خارگ - گناوه  مشغول به فعالیت هستند.

وی اعلام کرد: طی همین مدت نیز ۹ هزار و ۸۶۸ دستگاه خودرو  توسط چهار فروند شناور لندینگرافت در مسیر خارگ - گناوه جابجا شده‌اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار