امام جمعه بوشهر:
هر مجوزی برای موسسات آمریکایی در عرصه‌های علمی، اقتصادی و دیگر بخش‌ها در کشور صادر شود مشروعیت ندارد و مورد پذیرش مردم نیست.
کد خبر: ۱۲۰۵۶۰
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۴ 30 October 2015
تابناک بوشهر: آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری در خطبه‌های نماز جمعه بوشهر با گرامیداشت هفته بسیج دانش‌آموزی، منابع انسانی را مهم‌ترین سرمایه یک کشور دانست و اظهار داشت: ثروت‌هایی مانند نفت، گاز، معادن ثروت‌هایی هستند که با منابع انسانی کشف، حفظ و بهره‌برداری می‌شود.

خطیب نماز جمعه بوشهر با بیان اینکه سرمایه انسانی مهم‌ترین رکن یک اجتماع است تصریح کرد: دراین عرصه باید آموزش و پرورش، مراکز آموزش عالی، خانواده‌ها و مراکز پرورشی و تحصیلی بر توجه به قشر نوجوان و جوان بکوشند.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با اشاره به اینکه این قشر آینده‌سازان کشور هستند خاطرنشان کرد: مسئولان و برنامه‌ریزان کشور باید برای این سرمایه‌های عظیم برنامه‌ریزی بلند مدت بر اساس آموزه‌های قرآن کریم و مکتب اهل بیت(ع) داشته باشند.

صفایی بوشهری بسیج را یک موهبت الهی در عرصه تربیت و دفاع دانست و تصریح کرد: دانش‌آموزان که در عرصه بسیج فعال هستند ضمن بصیرت افزایی در راستای تحصیل علم، رشد علمی و فناوری باید درهمه عرصه‌ها با فرهنگ جهادی عمل کنند.

خطیب نماز جمعه بوشهر با اشاره به تهاجم فرهنگی دشمن بیان کرد: تهاجم فرهنگی که در بیشتر نقاط جهان مشاهده می‌شود و  تنها کشوری که در برابر جهان استکبار ایستادگی کرده ایران اسلامی است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه هدف دشمن در تهاجم فرهنگی قشرنوجوان و جوان است افزود: باید مسئولان در عرصه آموزش و پرورش، مراکز آموزش عالی، محیط‌های اجتماعی و تربیتی برنامه‌ریزی ویژه‌ای داشته باشند که متاسفانه تاکنون یک برنامه مدون با مدیریت هماهنگ و نظارت ویژه متناسب با شرائط روز دیده نشده است.

صفایی بوشهری بسیج را یکی از عرصه‌های خوب برای رشد و بالندگی قشر نوجوان و جوان دانست و از تلاش بسیج دانش‌آموزی، دانشگاهی و دیگر عرصه‌ها که در فضاهای مختلف انقلاب پرتوان حضور دارند قدردانی کرد.

امام جمعه بوشهر با گرامیداشت روز ملی مبارزه با استکبار جهانی و آمریکا بیان کرد: استکبار جهانی در تمام ادوار خود را حاکم جهان می‌داند و اکنون آمریکا مدعی این تفکر ابلیسی است.

وی ایجاد اتحادیه‌های مشترک با کشورهای اروپایی، ایجاد حکومت‌های وابسته به خود و تشکیل مرکز سیاست برای حمایت از جنایات را از سیاست‌های آمریکا دانست.

صفایی بوشهری با بیان اینکه استکبار جهانی و آمریکا با سیاست‌ها و ترفندهای گوناگون در صدد از بین بردن انقلاب اسلامی است افزود: آمریکا پس از شکست در جنگ و تهاجم سخت، تهاجم نرم در قالب تهاجم فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و علم و فناوری آغاز کرد و مترصد این است که از کوچکترین فرصت برای نفوذ به ایران استفاده کند.

خطیب نماز جمعه بوشهر با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی بارها مبنی بر هوشیار بودن در جلوگیری از نفوذ آمریکا داشتند افزود: ملت ایران هوشیارباشند هر مکانی، برنامه‌ای، موسسه‌ای وسیستم‌های اقتصادی در زمینه‌های عرضه تغذیه، البسه و دیگر بخش‌ها تحت برنامه آمریکا باشند تحریم شود چراکه این سیاست آمریکا برای نفوذ به ایران است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر بااشاره به اینکه دشمنی با آمریکا مداوم است بیان کرد: آمریکا در مذاکرات هسته‌ای بدنبال نفوذ در عرصه‌های مختلف سیاسی، فرهنگی، علم و فناوری و اقتصادی است ولی آمریکا در پسا برجام هم هیچ جایگاهی در ایران ندارد.

صفایی بوشهری تاکید کرد: هر مجوزی برای موسسات آمریکایی در عرصه‌های علمی، اقتصادی و دیگر بخش‌ها در کشور صادر شود مشروعیت ندارد و مورد پذیرش مردم نیست.

وی با قدردانی از استان‌هایی که از سفر وزیر انگلیسی به استان‌شان برخورد کردند گفت: مردم استان بوشهر به هیچ وجه اجازه ورود هیچیک از وزرای انگلیسی و آمریکایی به بوشهر نمی‌دهد.

امام جمعه بوشهر تاکید کرد: ایران اسلامی، کشوری انقلابی و امام زمانی(عج) است و جایی برای جنایتکاران جنگی نیست.

وی با اشاره به هفته تربیت و روز فرهنگ عمومی از مسئولان در عرصه شورای فرهنگ عمومی ایران خواست در گسترش فرهنگ اسلامی در راستای دفع تهاجم تلاش کنند.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار