مدیرکل گمرک بوشهر:
ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک بوشهر گفت: آسان سازی بازرگانی خارجی باعث رونق تجارت می شود به همین دلیل این سیاست هم اکنون برنامه اصلی در دستور کار گمرک است.
کد خبر: ۱۳۲۹۵
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۳ 12 March 2015
 تابناک بوشهر -  احمد پورحیدر روز پنجشنبه درگفت وگو با ایرنا در بندر دیر افزود: تجارت و بازرگانی بر سه محور استقرار سامانه جامع امور گمرکی، پنجره واحد فرامرزی و سیستم مدیریت هوشمند ریز، وابسته است.

وی اضافه کرد: هم اکنون در مرکز استان بوشهر و چهار گمرک این استان اظهار از راه دور مستقر شده است که در این برنامه کارشناس می تواند از ابتدا تا انتها تشریفات گمرکی را انجام بدهد.

ناظر گمرکات استان بوشهر ادامه داد: درسیستم اظهار از راه دور زمان بندی، عوارض و پرداخت و در آخر صدور پروانه در نظر گرفته شده است.

وی اظهارداشت: سامانه اظهار از راه دور دو هدف مهم کنترل و افزایش سرعت را توام با هم انجام می دهد که علاوه بر این که با هم تضادی ندارند، مفید است.

پورحیدر در باره استقرار پنجره فرامرزی گفت: هم اکنون دراستان بوشهر 12 سازمان شامل بنادرو دریانوردی، بانک ها، امورمالیاتی، حمل نقل و استاندارد با این سیستم در ارتباط هستند که می توانیم با کد رهگیری روی سیستم، کالاها را مشاهده کنیم.

وی افزود: هدف اصلی رسیدن به مدیریت هوشمند ریز است که دراین ارتباط موفق بوده ایم طوری که گمرک استان دبوشهر ر کشور رتبه خوبی در امر صادرات کالا به کشورهای خارجی کسب کرده است.

ناظر گمرکات استان بوشهر بیان کرد: بندردیر با توجه به زیرساخت های انجام شده در آینده بهترین محل صادرات و واردات است و باید نمایندگی اتاق بازرگانی در آن راه اندازی شود تا خواسته های بخش خصوصی پیگیری کند و در جذب سرمایه گذار موثرمی باشد.

بندردیردر 180 کیلومتری جنوب بوشهر در زمینه صیادی بزرگترین بندر جنوب کشور و در بخش تجاری نیز فعال است.

منبع: ايرنا
برچسب ها: مدیر کل گمرک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار