آیت‌الله صفایی بوشهری:
نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان و امام‌جمعه بوشهر در دیدار با مدیران نیروگاه اتمی بوشهر گفت: نیروگاه هسته‌ای نماد توسعه و پیشرفت یک کشور است.
کد خبر: ۱۹۸۸۷
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۵ 13 April 2015
تابناک بوشهر: به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری، نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان و امام‌جمعه بوشهر صبح امروز، 18 فروردین‌ماه در دیدار با مدیران نیروگاه اتمی بوشهر ضمن تشکر صمیمانه از تلاش‌ها و کوشش‌های کارکنان نیروگاه اتمی بوشهر و تمامی دانشوران، دانشمندان و تلاشگران عرصه دانش هسته‌ای کشور ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هسته‌ای، با بیان اینکه نیروگاه هسته‌ای، نماد توسعه و پیشرفت یک کشور است، گفت: دانش هسته‌ای و نیروگاه هسته‌ای، یک برند برای یک کشور و یک نشان برای توسعه یافتگی و دانشوری و رشد در عرصه علم و فناوری است.

بومی‌سازی دانش هسته ای، نشان از قدرت و پیشرفت یک جغرافیا دارد

نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان بوشهر در ادامه سخنان خود تصریح کرد: اگر دانش هسته ای در حوزه‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری بومی شود، این یک بومی‌سازی فناوری بسیار بالایی است که نشان از قدرت، استعداد و پیشرفت یک جغرافیا و سرزمین دارد.

وی عنوان کرد: الحمدلله در ایران بعد از انقلاب با هدایت‌های مقام معظم رهبری در این عرصه و عرصه‌های علمی دیگر به‌ویژه در علوم تجربی و تبدیل علم به محصول، پیشرفت‌های قابل توجهی داشته‌ایم.

آیت‌الله صفایی بوشهری بیان کرد: سابق در ایران بومی‌سازی دانش ‌هسته‌ای یک کار محال بود اما هم‌اینک نسل جدی سانتریفیوژها در کشور تولید می‌شود و در این زمینه اندیشه‌های نوین دیگری وجود دارد که می‌تواند نسل‌های بالاتری از سانتریفیوژها را تولید کند.

امام‌جمعه بوشهر در ادامه اذعان کرد: هم‌اکنون ایران به درجه‌ای از دانش رسیده که می‌توانیم بگوئیم جزء معدود کشورهایی هستیم که در عرصه دانش هسته‌ای دارای خودکفایی در بخش‌های وسیعی از این دانش و فناوری هستیم.

وی ادامه داد: به‌همین خاطر است که کشورهای جهان سلطه بر ایران فشار مضاعفی ایجاد می‌کنند که ما نتوانیم سطح این دانش را ارتقاء دهیم و آن را تبدیل به محصول کنیم.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر با اینکه جهان استکبار می‌داند که ذاتاً نظام فقهی و حقوقی ما استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای است، اظهار کرد: نظام ما به‌هیچ صورت به‌دنبال شیوه‌های خطرآفرینی که خود آن‌ها دارند و استفاده کرده‌اند، نمی‌رود اما بخاطر محدود کردن این دانش استراتژیک، به شدت ایران را تحت فشار می‌گذارند و هم‌اکنون متأسفانه علم و دانش تحت فشار سیاست‌های جهان سلطه است و وقتی مدیریت علم در جهان تابع سیاست‌های جهان سلطه شود، یکی از آثار آن انحصار و آپارتاید علم است.

تحریم‌ها به هیچ صورت برداشته نخواهد شد

آیت‌الله صفایی بوشهری تصریح کرد: چون دانش هسته‌ای یک دانش بسیار مهم و استراتژیک است روی این دانش فشار بیشتری می‌آورند و در آینده نیز بر روی صنایع فضایی و ماهواره‌ها و صنایع نظامی و موشک‌های بالستیک این فشار را خواهند آورد.

نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان بوشهر بیان کرد: اگر توافقنامه هسته‌ای اخیر به هر شکل به یک سرانجامی برسد شما فکر نکنید که تحریم‌ها برداشته می‌شود بلکه به هیچ صورت تحریم‌ها برداشته نمی‌شود.

وی اذعان کرد: جهان سلطه خود بیان کرده‌اند که تحریم‌هایی برداشته می‌شود که در حوزه هسته‌ای باشد و این برداشتن تحریم‌ها در حوزه هسته‌ای، مرحله به مرحله است و این وقتی است که نگرانی‌های آن‌ها برطرف شود و شما خود ملاحظه کرده‌اید که این نگرانی‌ها همیشه از سوی جهان سلطه وجود دارد و اگر هم تحریم‌ها را تقلیل دهند موارد دیگری را در موضوع دیگر طرح می‌کنند.

هدف اصلی جهان سلطه، نفی اسلام و استقلال ایران است

نماینده مقام معظم رهبری در استان تأکید کرد: کشورهای 1+5 قابل اعتماد نیستند و در حقیقت آن‌ها کاری به دانش هسته‌ای ما ندارند بلکه هدف اصلی آن‌ها، نفی اسلام و استقلال ایران است.

آیت‌الله صفایی بوشهری در پایان بیانات خود اظهار کرد: ما باید این معنا را در ذهن داشته باشیم که جهان سلطه به سردمداری آمریکا و در خاورمیانه فشارهای رژیم اشغالگر قدس، به دنبال این نیستند که ما از دانش هسته‌ای استفاده صلح‌آمیز کنیم بلکه هدف آن‌ها، استقلال و انقلاب ایران، اسلام و رشد در عرصه‌های مختلف در حوزه‌های علم و فناوری و سیاست و مدیریت تمدن ایران است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار