مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری مطرح کرد: جمع آوری پسماندهای بوشهر ماهانه یک میلیارد تومان هزینه دارد
کد خبر: ۲۶۰۲۸
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۶ 21 April 2015
تابناک بوشهر: مسعود غلامزاده در نشست هم اندیشی با خبرنگاران بوشهری اظهار داشت: این هزینه از محل عوارضی پرداختی شهروندان به شهرداری می باشد، از این رو با آموزش هایی در مدارس و میان خانواده ها، در تلاش هستیم تا میزان تولید زباله در بوشهر کمتر شود.

غلامزاده با بیان اینکه در صورت کاهش هزینه جمع آوری پسماند، شهرداری می تواند آن را صرف پروژه های عمرانی کند، افزود: مثلا احداث چهار زمین چمن مصنوعی برای ورزشکاران در محلات بوشهر توسط شهرداری در دست اجراست که هزینه هرکدام 150 میلیون تومان می باشد که اگر در هزینه جمع آوری پسماند صرفه جویی شود می توان به پروژه هایی نظیر زمین چمن تزریق کرد.

وی فعالیت‌های اجرایی سازمان پسماند را شامل تنظیف شهر، جمع‌آوری پسماندهای خانگی، جمع‌آوری نخاله‌های ساختمانی، لایروبی کانال‌ها و بازیافت مواد پسماند اعلام کرد و فزود: روزانه ۱۵۰ تا ۱۷۰ تن زباله در شهر بوشهر تولید می شود که سرانه هر شهروند حدود ۸۵۰ گرم است که نسبت به میانگین کشوری بالاتر است.

به گفته وی، سرانه تولید زباله در کلانشهر تهران توسط هر شهروند 700 گرم می باشد که 150 گرم کمتر از بوشهر می باشد.

افزایش تمایل شهروندان به تفکیک زباله

مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری بوشهر به تلاش‌های صورت گرفته برای اجرای طرح تفکیک از مبدا پسماند اشاره کرد و ادامه داد: به منظور اطلاع‌رسانی مناسب و آموزش چهره به چهره اقدامات زیادی صورت گرفته است و ۲۰ آموزش‌گر برای این موضوع به کارگیری شده است.

وی همچنین از فعالیت چهار غرفه بازیافت و دو ماشین بازیافت در شهر بوشهر خبر داد و ادامه داد: بر اساس بررسی‌های صورت گرفته، ۹۲ درصد مردم تمایل دارند که در طرح تفکیک پسماند مشارکت کنند.

ارائه آموزش‌های شهروندی برای تفکیک پسماند

مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری بندر بوشهر از تلاش برای فرهنگ‌سازی مناسب در محلات و نقاط مختلف شهر بوشهر خبر داد و افزود: در نشست‌هایی که با شورایارن بوشهر داشتیم این موضوع را با جدیت دنبال کردیم.

وی گفت: در سطح مساجد و حسینیه‌ها نیز آموزش‌های شهروندی را آغاز کرده‌ایم و خوشبختانه شاهد نتایج مطلوب این طرح‌ها نیز بوده‌ایم و در هر نقطه‌ای که اعلام آمادگی شود، آموزش‌های لازم را ارائه خواهیم کرد.

آماده جابجایی محل دفن زباله های بوشهر هستیم

غلامزاده فرد در پاسخ به سوالی در خصوص اینکه با گذشت چنیدن سال از وعده شهرداران سابق اقدامی برای جابجایی محل دفن زباله های بوشهر از جاده نیروگاه صورت نگرفته؟ بیان کرد: پیش از این مطالعاتی برای ایجاد سایت پسماند شهرهای بوشهر، عالیشهر، چغادک و اهرم در نزدیک روستای جاینک تنگستان مشخص شد، اما به دلیل برخی مشکلات این محل با سایت دیگری در نزدیک روستای شورکی تغییر کرد.

وی افزود: حدود یک سال از برگزاری نشست هایی در استانداری برای تعیین تکلیف این موضوع و گرفتن زمین از منابع طبیعی می گذرد، ولی هنوز نتیجه نهایی به ما اعلام نشده است.

به گفته وی، اصلی ترین مشکل سایت دفن زباله های بوشهر قرارگیری در محل جاده نیروگاه اتمی و بوی ناشی از آن برای محلات پیرامون است که جابجایی آن را ضروری ساخته است.

منبع: خلیج فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار