امام جمعه کنگان گفت: شرکتهای فعال در منطقه و متولیان اشتغال باید پاسخگوی جوانان بیکار بومی باشند.
کد خبر: ۲۹۹۲۸
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۰ 01 May 2015
تابناک بوشهر: حجت الاسلام محمود محمودی در خطبه های نماز جمعه این هفته با گرامیداشت روز جهانی کار و کارگر، به مشکلات نیروهای بومی منطقه بویژه جوانان اشاره کرد وافزود: جای تاسف است که به رغم حضور دهها شرکت در حوزه جغرافیایی شهرستان کنگان، جوانان کنگانی با مشکل بیکاری دست به گریبان هستند.

وی گفت: مسوولین و متولیان مربوطه بجای ارائه آمار ، فکری اساسی برای حل معضل بیکاری جوانان بومی این خطه کنند.

امام جمعه کنگان با اشاره به اهمیت و لزوم پرداخت حقوق کارگر در روایت ، اظهار کرد: متاسفانه بخشی از شاغلین در شرکتهای مستقر در منطقه نیز با مشکل عدم دریافت یا تاخیر طولانی در دریافت حقوق مواجه اند که این مساله جفا در حق کارگران و خانواده آنها و مغایر با آموزه های دین است.

محمودی همچنین به نگرانی مردم شهرستان کنگان از کم توجهی صنعت در قبال توسعه و آبادانی و خدمت به شهرستان کنگان اشاره و گفت: مردم این خطه ساحل زیبا، زمین های کشاورزی و حتی سلامتی خود را برای اجرای پروژه های ملی به مخاطره انداخته اند و روا نیست متولیان امر اعم از وزارت نفت و زیرمجموعه های این وزارتخانه در قبال این همه ایثار و گذشت و صبر مردم به این شهرستان بی مهری کنند.

وی افزود: وجود فاز 12 کنگان بعنوان بزرگترین فاز پالایشگاهی منطقه ، بایستی زندگی مردمان این خطه را متحول کند که امیدواریم این خواسته بحق محقق شود.

خطیب نماز جمعه کنگان در فراز دیگری از خطبه ها با تبریک میلاد مولای متقیان ، امیر مومنان علی (ع) ، به بیان فضایل و مناقب آن حضرت پرداخت و عنوان داشت: به تعبیر رهبر فرزانه انقلاب ، امیرالمؤمنین علیه السلام یک الگوی کامل برای همه است.

محمودی همچنین به تحلیل بیانات رهبری فرزانه انقلاب در دیدار با فرماندهان ناجا و نیز جامعه کارگری پرداخت و گفت: نصب العین قرار دادن منویات رهبر فرزانه انقلاب می تواند راهگشای حل مشکلات و شتاب بخش چرخ توسعه کشور باشد.

گرامیداشت سالروز شهادت استاد مطهری (ره) و تجلیل از مقام شامخ معلم، نکوداشت هفته عقیدتی – سیاسی سپاه و بسیج فرهنگیان و نیز بیان آثار و برکات و اهمیت سنت حسنه اعتکاف از دیگر مباحث مطرح شده در خطبه های نماز جمعه کنگان بود.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار