امام جمعه جم گفت: وضعیت اشتغال جوانان تحصیلکرده استان بوشهر نگران‌کننده است.
کد خبر: ۳۵۳۴۸
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۶ 15 May 2015
تابناک بوشهر: حجت‌الاسلام محمد گنجی در خطبه‌های امروز نماز جمعه جم با تبریک سالروز بعثت پیامبر اسلام (ص) اظهار کرد: بعثت بزرگترین نعمت خداوند به بشریت است و باید مسئولیت خودمان در قبال بعثت را به خوبی انجام دهیم.

وی افزود: به فرموده رهبر معظم انقلاب، باید ابعاد زندگی پیامبر اسلام (ص) را تبیین و در زندگی الگوبرداری کنیم.

امام جمعه جم با بیان اینکه استقامت و پایداری از ویژگی‌های بارز پیامبر اسلام (ص) است، خاطرنشان کرد: امروز مردم یمن نیز با استقامت و پایداری در برابر عربستان و استکبار جهانی ایستاده‌اند و دشمنان را مجبور به شکست خواهند کرد.

گنجی در ادامه به 25 اردیبهشت روز خانواده اشاره کرد و یادآور شد: دشمنان در شرایط کنونی تلاش می‌کنند تا فرهنگ برهنگی را در جامعه گسترش دهند و با برنامه‌های ماهواره‌‌ای در صدد رخنه در خانواده‌ها هستند و این مسئله سبب شده که آمار طلاق بالا برود.

وی اضافه کرد: باید نسبت به هوشیار کردن خانواده‌ها و افزایش بصیرت در بین خانواده‌ها اهتمام ورزیم تا شاهد گرم‌تر شدن کانون خانواده‌ها در مناطق مختلف باشیم.

امام جمعه جم با اشاره به اینکه در روزهای پایانی ماه رجب قرار داریم، گفت: ماه رجب در واقع ماه توبه و استغفار است و امیدوار هستیم از این ایام نهایت بهره را برده باشیم.

گنجی در ادامه به 26 اردیبهشت روز یوم‌النکبه اشاره کرد و ادامه داد: سالروز اعلام موجودیت رژیم صهیونیستی به 65 سال پیش برمی‌گردد و باید نگاه کنیم که چه مقدار از کشورهای اسلامی که دم از قدس شریف می‌زنند از فلسطین در برابر اسرائیل دفاع می‌کنند.

وی اضافه کرد: دولت آل سعود که خود را خادم‌الحرمین می‌داند، امروز به جای دفاع از فلسطین، به یمن حمله می‌کند و به نفع اسرائیل و آمریکا به یمن بمب ارسال می‌کند.

امام جمعه جم به نگارش متن پیش‌نویس توافقنامه ایران و 1+5 اشاره کرد و گفت: با توجه به سخنان مدیرکل آژانس و اوباما، بی‌اعتمادی ما به این گروه بیشتر شده و باید مراقب باشیم.

گنجی تاکید کرد: تیم مذاکره‌کننده باید حواسش را جمع کند و متنی که نهایی می‌شود باید با دقت و حساسیت تمام نگاشته شود و حقوق ایران اسلامی کاملا لحاظ شود.

وی به نشست مشترک ائمه جمعه و فرمانداران استان با استاندار و نماینده ولی فقیه در استان اشاره کرد و افزود: این نشست گامی در راستای همدلی و همزبانی بود و امیدواریم روز به روز شاهد وحدت و همدلی مسئولان با مردم باشیم.

امام جمعه جم از وضعیت اشتغال در استان انتقاد کرد و گفت: جوانان تحصیلکرده بیشترین مراجعه را به ائمه جمعه و فرمانداران برای رفع مشکل بیکاری دارند که مسئولان باید کمک کنند.

گنجی با بیان اینکه برخی شرکت‌های پارس جنوبی عدالت را رعایت نمی‌کنند، خاطرنشان کرد: مشکل اشتغال جوانان باید با همکاری مسئولان به ویژه در پارس جنوبی مرتفع شود و نباید در این زمینه کم‌کاری شود.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار