بازی با خون در عسلویه؛
حدود یک سال گذشته بود که امام جمعه عسلویه با انتقاد شدید از مسولان انتقال خون گفته بود: خون مردم عسلویه مسموم است و انتقال خون هم از پذیرفتن خون مردم این منطقه اجتناب می‌کند و این به این معنا است که باید فکری جدی برای این مردم صورت بگیرد که توسعه فضای سبز برای کاهش آلودگی‌ها یکی از راهکارها است.
کد خبر: ۴۰۱۲۱
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۷ 27 May 2015
 تابناک بوشهر: مردم عسلویه بی شک زیر یکی از آلوده ترین آسمان های جهان زندگی می کنند. بحث میزان این آلودگی هم همیشه بین مسولان و مردم وجود داشته است.

حدود یک سال گذشته بود که امام جمعه عسلویه با انتقاد شدید از مسولان انتقال خون گفته بود:  خون مردم عسلویه مسموم است و انتقال خون هم از پذیرفتن خون مردم این منطقه اجتناب می‌کند و این به این معنا است که باید فکری جدی برای این مردم صورت بگیرد که توسعه فضای سبز برای کاهش آلودگی‌ها یکی از راهکارها است. با توجه به اعلام کارشناسان، میزان آلودگی هوا در منطقه عسلویه بسیار بالا است و چندین برابر شهر تهران است.

بعد از این صحبت های امام جمعه عسلویه برخی مسولان سازمان انتقال خون واکنش هایی به این سخنان داشتند، مدیر کل دفتر آموزش، جذب و حفظ نیروهای سازمان انتقال خون با تکذیب سخنان امام جمعه عسلویه از خودداری این سازمان از خون گیری از مردم عسلویه،گفت: سازمان انتقال خون تاکنون به دلیل آلودگی هوا، برای فردی ممنوعیت خون‌گیری ایجاد نکرده است.
یکتا پرست گفت: این امر که گفته می‌شود سازمان انتقال خون از پذیرش خون مردم شهرستان عسلویه به دلیل آلودگی هوا خودداری می‌کند صحت ندارد، زیرا مردم تهران شرایط آلودگی هوا در حد هشدار و اضطرار را تجربه کرده‌اند، اما خون‌گیری از مردم این شهر هیچگاه متوقف نشده است.

به گزارش روابط عمومی سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس روز سه شنبه به نقل از مهدی یوسفی اعلام کرد: کاهش آلاینده ها در پارس جنوبی در راستای سلامت مردم در راس برنامه های وزارت نفت و دولت قرار دارد.


وی با بیان اینکه یکی از عوامل آلودگی هوا و مشکلات زیست محیطی سوختن مشعل های گاز در فازهای پارس جنوبی بوده است یادآورشد: با تدابیر انجام شده میزان فلرینگ فازهای یک تا 10 پارس جنوبی 86درصد کاهش یافته است.


یوسفی گفت: میزان فلرینگ فازهای یک تا ده پارس جنوبی در سال 1387 پنجاه و شش میلیون متر مکعب در هفته بود که هم اینک این میزان به هشت میلیون متر مکعب کاهش یافته است.


وی یادآورشد: افزون بر کاهش میزان فلرینگ گازهای مشعل در یک سال اخیر نخستین محموله صادراتی گوگرد در پازس جنوبی به طور کاملا مکانیزه بارگیری شد.


مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس اضافه کرد: این امر علاوه بر حذف انبارهای روباز گوگرد و جلوگیری از تردد کامیون ها به روش سنتی، کشتی های صادراتی نیز در دو روز عملیات بارگیری را انجام می دهند که تاثیر بسزایی درصرفه جویی زمان و هزینه خواهد داشت.


یوسفی ادامه داد: در راستای تشریح موفقیت برنامه های زیست محیطی و برنامه های وزارت نفت برای ارتقای شاخص های این بخش شماری از مقام های ارشد صنعت نفت در کمیسیون انرژی مجلس حضور یافته و به پرسشهای نمایندگان پاسخ گفتند.

در پارس جنوبی 24 فاز پالایشگاهی وجود دارد که تاکنون 12 فاز به بهره برداری رسیده است.

همچنین در منطقه پارس جنوبی 29 شرکت پتروشیمی پیش بینی شده است که در زمان حاضر 12 پالایشگاه در دست احداث یا بهره برداری است .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار