رئیس شورای اسلامی شهر خارگ بر لزوم تسریع استقرار و خدمات دهی شناور ۱۵۸ نفره مسافربری جدید در خارگ تاکید کرد.
کد خبر: ۴۰۲۵۲۴
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۷ 05 April 2017
مهدی باقری اظهار داشت: استاندار بوشهر در خصوص تعیین تکلیف ۵۰ میلیارد ریال اختصاص یافته از طرف شرکت نفت برای خرید کشتی مسافربری و همچنین دستور کتبی برای نحوه خرید شناور بر اساس صورتجلسه شورای شهر و شهردار و چندتن از معتمدین شهر تلاش ویژه‌ای داشته است.

وی افزود: حال با گذشت یک سال و نیم از زمان دستور ایشان و ساخت شناور مذکور متاسفانه ابهامات زیادی در خصوص راه‌اندازی شناور وجود دارد که لازم است در راستای ارائه خدمات بهتر به مردم شریف خارگ تسریع لازم صورت گیرد.

باقری تصریح کرد: بر اساس مستندات قبلی مقرر شده بود که فرایند جذب سرمایه‌گذاری و چگونگی مشارکت بخش خصوصی از فیلتر شورای شهر و شهرداری انجام گیرد و بخش خصوصی که توانمندی، تجربه و فعالیت دریایی و همچنین اهلیت لازم را داشته باشد و در قبال تخصیص تسیهلات بلاعوض و بدون بهره، علاوه بر خرید یا ساخت شناور، نسبت به احداث اسکله و سالن ترانزیت نیز اقدام کند.

سخنگوی شورا شهر خارگ افزود: کشتی ساخته شده متعلق به مردم خارگ بوده و با توجه به عدم اطلاع نمایندگان مردم از نحوه مالکیت آن، لازم است مسئولین ذیربط درباره چگونگی ثبت، درصد سهام و دلیل انتخاب چنین نامی برای آن شفاف‌سازی کنند.

وی ابراز داشت: تدابیر و تلاش‌های مسئولین استان برای حل بزرگترین مشکل جزیره و استقرار کوتاه مدت و موقت شناورهای گلاره و رویای جنوب شایسته این مردم نبوده و برگزاری مراسم و یهره‌گیری از شناور جدیدی که متعلق به مردم خارگ بوده در تورهای دریایی نوروزی شهر بوشهر موجب یاس و نومیدی شهروندان خارگ شده است.

باقری گفت: برای تعیین تکلیف و استقرار شناور به اصطلاح اروس مهیار از ذره‌ای از حقوق مردم کوتاه نخواهیم آمد و خواستار توجه ویژه و اقدام عملی مسئولین ذیربط هستیم.

وی گفت: یکی از ملزومات حل مشکلات تردد، در ایجاد سازمان حمل و نقل دریایی وابسته به شهرداری است که در صورت تشکیل آن، تمامی شناورهای مسافری و باری زیر نظر این سازمان سازماندهی می‌شد اما علی‌رغم همه فشارها و پیگیری‌ها، همت و اراده‌ای برای ایجاد آن نبود که امیدواریم در آینده این مهم به نتیجه برسد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار