مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان بوشهر گفت: در راستای تقویت بنیه علمی، آموزشی و استحکام پایه‌های خانواده‌ها و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی مددجویان کمیته امداد بوشهر به اردوهای تخصصی و آموزشی اعزام می‌شوند.
کد خبر: ۴۳۶۶۹۵
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۴ 07 June 2017
احمد لطفی ظهر امروز در جلسه بررسی وضعیت فرهنگی مددجویان تحت حمایت،  با بیان اینکه کمیته امداد در ابعاد اجتماعی، معیشتی، عمرانی، فقرزدایی و توانمندسازی طرح‌های خود را اجرا می‌کند اظهار داشت:  این نهاد در راستای ارتقاء  وضعیت فکری و فرهنگی جامعه مورد حمایت خود، توجه ویژه به جوانان و نوجوانان تحت حمایت در عرصه‌های مختلف علمی، اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و معیشتی دارد.

وی با تاکید بر توانمندسازی فرهنگی دانش‌آموزان خاطرنشان کرد:  با اجرای برنامه‌ها و فعالیت‌های متنوع زمینه بهبود وضعیت، توسعه نشاط و همچنین توانمند سازی فکری و فرهنگی مددجویان به وجود آمده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان بوشهر با بیان اینکه یکی از ویژگی‌های متمایز فعالیت‌های فرهنگی امداد، آموزش بر مبنای خانواده محوری است تصریح کرد: این برنامه‌ها متناسب با نیازهای جامعه مورد حمایت، از جمله  زنان سرپرست خانوار، دانشجویان و دانش آموزان، فارغ التحصیلان دانشگاهی و پسران و دختران غیر محصل  بازمانده از تحصیل انجام می‌شود.

لطفی از اعزام یک‌هزار و 194 نفر جوان و نوجوان مددجوی تحت حمایت کمیته امداد به اردوهای فرهنگی خبر داد و تاکیدکرد: در این اردوها،کلاس‌های آموزشی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، مهدویت، آشنایی با سبک زندگی اسلامی و دینی، کارگاه حجاب و عفاف و کارگاه پیشگیری از اعتیاد و دیگر عرصه‌ها پیش‌بینی و برگزار شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر هدف از برگزاری برنامه‌های فرهنگی ویژه مددجویان این نهاد را تحکیم بنیان خانواده با ارائه آموزش‌های عمومی،حفظ اصالت کانون خانواده، ارتقاء امید به زندگی، تأمین سلامت روان، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، ارائه خدمات مشاوره‌ای توسط مشاوران دینی و خانواده و توانمندسازی خانواده‌ها مبتنی بر فرهنگ‌سازی کارآفرینی عنوان کرد.

وی با اشاره به برگزاری اردوهای تخصصی و آموزشی  از سوی کمیته امداد استان بوشهر بیان کرد: همه ساله در تمامی ایام سال به منظور ارائه خدمات فرهنگی به جوانان و نوجوانان تحت حمایت و خانواده‌های آنان، اردوهای تخصصی و آموزشی، محافل انس با قرآن، جشنواره‌های قرآنی، اردوهای زیارتی مشهد مقدس و عتبات عالیات و دیگر عرصه‌ها برگزار می‌شود.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار