سرپرست فرمانداری شهرستان جم به موضوع انتقال دانشکده فنی و مهندسی اشاره کرد و گفت: شهرستان جم حضور و ماندگاری این دانشکده را می‌خواهد و با همراهی مجموعه شهرستان باید مشکلات آن را رفع کنیم.
کد خبر: ۵۵۶۵۸
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۹ 01 July 2015
تابناک بوشهر: فتح‌الله نوروزی در نشست با روسای دانشگاه‌های شهرستان جم با اشاره به نقش تاثیر گذار دانشگاهیان در تحولات جوامع، یادآور شد: تکریم دانشگاه و دانشگاهیان، تکریم جایگاه علم و دانش است و در این راستا از هیچ تلاشی برای رشد علمی شهرستان و حل مشکلات دانشگاه دریغ نخواهم کرد.

نوروزی افزود: اگر شهرستان جم به دنبال توسعه همه جانبه و پیشرفت است، ناگزیر باید بستر علمی و دانشگاهی در خور شان شهرستان را نیز فراهم کند.

وی اضافه کرد: از بدو حضور و حتی قبل از معارفه، مسائل سه دانشگاه را مورد رصد دقیق قرار داده‌ام و آماده‌ام با همراهی و همگامی روسا و اساتید دانشگاهی شهرستان، گام‌های محکم و استواری را برای ارتقای جایگاه دانشگاه در شهرستان جم برداریم.

نقش دانشگاه‌ها در پرورش نخبگان موثر است

سرپرست فرمانداری شهرستان جم نقش دانشگاه را در پرورش مدیران و نخبگان جامعه بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: دانشگاه محل تمرین زندگی اجتماعی است و هر چه درون مایه دانشگاه غنی‌تر باشد، سرمایه‌های انسانی بیشتری به جامعه تزریق خواهد شد.

نوروزی به نقش تشکل‌های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و صنفی دانشگاه در شکل‌گیری جریان‌های اجتماعی اشاره کرد و افزود: روسای دانشگاه باید تلاش کنند کنشگری اجتماعی را با ایجاد بسترهای لازم با ایجاد و بسط تشکل‌های اجتماعی در دانشگاه فراهم سازند.

وی با تاکید بر اینکه باید فضایی امن را برای دانشجو مهیا ساخت، اظهار داشت: البته فضای امن با امنیتی کردن فضای علم و دانش متفاوت است چرا که دانشگاه محل تلاقی و تضارب آراست و این تضارب آراست که بالندگی ایده‌ها و افکار را به وجود می آورد.

نوروزی اضافه کرد: کرسی‌های آزاد اندیشی و فضای باز اندیشه و سیاست از الزامات تحقق دانشگاه ایده‌آل است و در این راستا همه باید تلاش کنیم.

دانشکده فنی و مهندسی جم باید ماندگار شود

سرپرست فرمانداری شهرستان جم به موضوع دانشکده فنی و مهندسی اشاره کرد و افزود: شهرستان جم حضور و ماندگاری این دانشکده را می‌خواهد و با همراهی مجموعه شهرستان باید مشکلات آن را رفع کنیم.

وی ادامه داد: هر چند مشکلات یک شبه حل نخواهد شد اما قطعا همراهی و همگامی دو سویه می‌تواند مسیر غلبه بر مشکلات را هموار سازد.

نوروزی دانشگاه پیام نور را با جمعیت یک هزار و ۲۰۰ نفری دانشجوی آن دارای اهمیتی بالا در شهرستان دانست و تصریح کرد: قطعا در راستای تکمیل طرح‌های عمرانی این دانشگاه تلاش خواهیم کرد.

وی افزود: دانشگاه آزاد جم نیز از پتانسیل‌های مهم علمی و فرهنگی شهرستان است که امیدواریم با همفکری همه دلسوزان شهرستان، موضوع تامین محل احداث این دانشگاه نیز حل شود.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار